• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۴ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1404071408732
  • خبرنگار : 51019

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

مصالحه ۷۴ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری‌های قم

مصالحه ۷۴ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری‌های قم

ایسنا/قم فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به ارائه خدمات مشاوره گفت: از مجموع پرونده‌هایی که امسال در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری استان مورد بررسی قرار گرفته بیش از ۷۴ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه و سازش شده است.

سردار محمدرضا میرحیدری در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امروزه در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت‌های خود با اتکاء به علوم جدید، نیروهای متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند به سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرایم برداشته است، چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار می‌گیرد که مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و روان درمانی قابل پیشگیری است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: امروز پلیس نیرومندترین شبکه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را دارد و آثار درخشان آن در ارتقاء احساس امنیت مشهود است که یکی از اقدامات مهم فرماندهی انتظامی قم راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاست، این دوایر مشاوره که در کلیه کلانتری‌های استان قم دایر هستند بسیاری از پرونده‌ها را حل و فصل کرده و بسیاری از خانواده‌ها را از متلاشی شدن باز داشته و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.

میرحیدری تأکید کرد: از تعداد ۱۳ هزار و ۴۶۲ مورد خدمات مشاوره‌ای در دفاتر مشاوره کلانتری‌ها در سال جاری، تعداد  ۱۰ هزار و ۸۹۳ مورد پرونده قضایی بوده که از این تعداد ۸ هزار و ۸۷  مورد به سازش ختم شده و از چرخه قضایی خارج شده است و تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ مورد خدمات مشاوره به صورت خود معرف به افرادی بوده که بدون تشکیل پرونده قضایی برای اخذ مشاوره‌های حقوقی و خانوادگی به دفاتر مشاوره مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم‌های مردم تغییر داده است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: بیشترین مشکلات مطرح شده توسط مراجعین به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها، با موضوع نزاع و درگیری است و عمده‌ترین علت بروز مشکلات در نزاع و درگیری، فقدان مهارت اجتماعی، توهین  و نارسایی در روابط و تعاملات است.

میرحیدری اشاره کرد: با تلاش کارشناسان اداره مشاوره آرامش، تعداد ۱۷۲۴ مورد خدمات مشاوره روانشناختی، ۱۹۶ مورد خدمات روان سنجی، ۱۲۲ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۱۴۹ مورد مشاوره حقوقی-انتظامی به مراجعان خودمعرف و ارجاعی از کلانتری‌ها و سایر مراکز حمایتی-خدماتی در سال جاری ارائه شد.

وی بیان کرد: اداره مشاوره در دوره جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و پس از آن نیز،  با ارائه خدمات مضاعف به شهروندانی که اثبات کردند همدل و موقعیت شناس و قدردان هستند تلاش کرده با ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی، انتشار پیام‌های بهداشت روان در فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تاب آوری و افزایش آگاهی جمعی در بحران در کاهش آلام روانشناختی شهروندان نقش موثری ایفا کند.

میرحیدری در پایان تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره است و شهروندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۷:۰۰ الی ۱۴:۰۰ به این اداره واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س) – ساختمان معاونت اجتماعی- اداره مشاوره آرامش حضور و یا با شماره تلفن ۰۲۵۲۱۸۲۲۵۵۰- ۰۲۵۳۶۶۰۶۰۸۵ تماس حاصل کرده و از خدمات مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha