• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۴ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1404071610303
  • خبرنگار : 50130

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

هوش مصنوعی دستیار قدرتمند آموزشی در تعلیم و تربیت کودکان استثنایی است

هوش مصنوعی دستیار قدرتمند آموزشی در تعلیم و تربیت کودکان استثنایی است

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با برشمردن نقش هوش مصنوعی در بهبود کیفیت آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند در تعلیم و آموزش کودکان استثنایی است.

اقبال خانی، امروز چهارشنبه ۱۶ مهر در دوره توانمندسازی کارکنان و معلمان استثنایی استان با تأکید بر اهمیت ارتقای دانش و توانمندی‌های علمی کارکنان، گفت: استفاده از هوش مصنوعی در مدارس به‌ویژه در فرآیندهای مدیریتی و آموزشی می‌تواند تحول بزرگی در نظام و سیستم‌های آموزشی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: این کارگاه  با بررسی فرصت‌ها و چالش‌های استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، برای ۵۰ نفر از کارکنان ومعلمان حوزه استثنایی برگزار شد.

خانی بیان کرد: در جامعه تعلیم و تربیت به ویژه آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، توانمندسازی نیروی انسانی باعث می شود فرآیند تدریس کارآمدتر و علمی تر شود و این موضوع مستقیماً بر یادگیری بهتر دانش آموزان تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های جدید متناسب با نیازها و شرایط دانش آموزان استثنایی باید برای آموزش بهتر این دسته از دانش آموزان در اختیار معلمان و خانواده‌هایشان قرار گیرد، افزود: هوش مصنوعی به عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند نقشی مؤثر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ایفا کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد با به رسمیت شناختن هوش مصنوعی به‌عنوان یک واقعیت موجود و با درک نقش در حال تحول مدارس و معلمان، هوش مصنوعی می‌تواند به طور مؤثری برای افزایش تجربیات یادگیری و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده به کار گرفته شود.

خانی تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در مدارس به مدیران و معلمان کمک می‌کند تا زمان و انرژی خود را صرف امور اجرایی نکنند، همچنین به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهند که در یک محیط آموزشی هوشمند و تعاملی یاد بگیرند.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

وی در پایان یادآور شد: یافته‌ها نشان می‌دهد بهره‌گیری ازهوش مصنوعی ‌به بهبود کیفیت تدریس و افزایش تعاملات آموزشی کمک می کند، همچنین ادغام هوش مصنوعی در فرآیند تدریس علاوه بر کاهش وظایف تکراری معلمان زمان بیشتری را برای فعالیت‌های خلاقانه آنان فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha