علی اسلامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای تجاری بینالمللی یزد امروز پنجشنبه ۲۴ مهر در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه تامین مالی، سرمایهگذاری و توسعه تجارت استان یزد از ۲۶ تا ۲۹ مهر(هفته آینده) در محل این نمایشگاه، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، جذب سرمایهگذاری، توسعه همکاریهای اقتصادی و ایجاد مسیرهای جدید صادراتی با حضور هیاتهای تجاری داخلی و خارجی است.
وی در ادامه یادآور شد: نمایشگاهها در واقع محلی در جهت عرضه توانمندیها و دستاوردهای بخشهای مختلف کشورمان هستند و با برگزاری آنها شاهد برقراری ارتباطات، معرفی پتانسیلها و تبادل آرا بین فعالان در راستای توسعه اقتصاد کشورمان خواهیم بود.
اسلامی با اشاره به فضای حدود هشت هزار مترمربعی سالنهای نمایشگاه یزد و وجود قریب به دو هزار مترمربع فضای باز نمایشگاهی، از در حال ساخت بودن سه سالن جدید در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با ساخت این سالنها که امیدواریم یکی از آنها تا پایان سال آماده بهرهبرداری شود، ۲۰ هزار مترمربع به فضای نمایشگاهی استان اضافه خواهد شد.
وی با بیان این که ۱۶ هکتار از مجموع ۵۶ هکتار زمین اختصاص یافته به نمایشگاه بینالمللی یزد به فضای سبز اختصاص یافته که از محل پساب، آبیاری میشوند، گفت: فضاهای متعددی برای این شهرک نمایشگاهی مانند نمایشگاه دائمی، هتل، ورزشگاه و چندین باغ ایرانی تدارک دیده شده است.
مدیرعامل نمایشگاههای بینالمللی یزد همچنین به تصویب اختصاص گرید A به این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این مجموعه نمایشگاهی در سال گذشته با برپایی ۲۷ رویداد نمایشگاهی در حوزههای مختلف عمومی و تخصصی، حدود ۷۰۰ هزار بازدیدکننده داشته است.
وی از حضور ۱۲ مشارکتکننده خارجی و ۱۵ هیات تجاری خارجی در نمایشگاه های تخصصی استان در بخشهای مختلف مانند صنایع نساجی، فولاد و معدن، از برگزاری نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی در حاشیه این نمایشگاهها خبر داد.
محمدرضا علومی برگزارکننده این دوره از نمایشگاه تامین مالی و سرمایهگذاری در استان یزد هم طی این نشست گفت: یزد از استانهای موفق در برگزاری مستمر نمایشگاههای حوزه تامین مالی و سرمایهگذاری در کشور است.
وی با بیان این که تمرکز نهادهای مالی به غیر از پایتخت در اغلب استانها اندک است، گفت: یزد نیز به رغم صنعتی بودن، از نهادهای مالی کمی برخوردار است و نمایشگاهها در واقع برخی از این نهادهای مالی را به استان یزد برای بهره گیری بازرگانان و تجار استان میآورد.
به گفته علومی، ۲۰ گروه و هیات تجاری از هشت کشور در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند یافت و پیش بینی میشود جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.
مجری این دوره از نمایشگاه همچنین از برگزاری ۱۰ رویداد جانبی با حضور کارشناسان برجسته حوزه مالی و سرمایهگذاری خبر داد.
این نمایشگاه با حضور نهادهای مالی و سرمایهگذاری و هیأتهای تجاری خارجی، بستری را برای توسعه سرمایهگذاری و تجارت استان فراهم میکند و برگزاری آن برای دومین سال متوالی نشاندهنده تلاش یزد برای توسعه زیرساختهای مالی و جذب سرمایهگذار با عنوان بهشت سرمایهگذاری ایران است و میانبری برای بستن قراردادهای تجاری در استان خواهد بود.
انتهای پیام
نظرات