• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۴ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1404080100270
  • خبرنگار : 50187

دو پروژه ورزشی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در کرمان افتتاح شد

دو پروژه ورزشی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در کرمان افتتاح شد

ایسنا/کرمان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، اتاق درس تربیت بدنی مدرسه اوتیسم شهر کرمان با مساحت ۷۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

محمد جعفری معاون وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه اول آبان در حاشیه بازدید از اتاق درس تربیت بدنی، اتاق تاریک (کار درمانی) و کلاس‌های درس مدرسه اوتیسم گفت: به دنبال رویه و الگویی یکسان و واحد برای تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان اوتیسم هستیم.

به گزارش ایسنا، اتاق درس تربیت بدنی مدرسه اوتیسم کرمان با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیون تومان از سوی اداره کل آموزش و پرورش با مشارکت خیران امروز به بهره‌برداری رسید.

همچنین با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، امروز زمین چمن مصنوعی دبیرستان پسرانه دور دوم شهید محمد حسین یوسف الهی افتتاح شد.

محمد جعفری در این مراسم با تاکید بر اهمیت رویکرد مدرسه‌محوری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های آموزشی و پرورشی و با اشاره به اینکه هرگونه تحول در نظام تعلیم و تربیت باید از مدرسه آغاز شود، اظهار کرد: اگر سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان آموزشی رویکرد مدرسه‌محور نداشته باشند، هیچ بخشنامه یا دستورالعملی به‌صورت مؤثر اجرایی نخواهد شد، چرا که مدرسه کانون اصلی یادگیری، تربیت و پیشرفت محله است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در مدرسه باید همه ابعاد تربیت اعم از اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، زیستی و بدنی مورد توجه قرار گیرد، مدرسه صرفاً محل آموزش دروس نظری نیست، بلکه محیطی برای تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان است.

وی تأکید کرد: نباید تنها به ایجاد ساختمان‌های آموزشی اکتفا کرد، بلکه باید برای فضاهای ورزشی، نمازخانه، آزمایشگاه و محیط‌های یادگیری متنوع نیز برنامه‌ریزی شود. متأسفانه در بسیاری از مناطق، هنگام احداث مدارس، توجه کافی به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای درس تربیت‌بدنی نمی‌شود، در حالی که این درس به‌عنوان یکی از مواد درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، نقشی کلیدی در رشد جسمی و روانی دانش‌آموزان دارد.

جعفری بیان کرد:  بسیاری از مشکلات جسمی و روانی در جامعه ناشی از کم‌تحرکی و عدم آگاهی نسبت به اهمیت فعالیت بدنی است، نهادینه‌سازی فرهنگ ورزش و بازی در مدارس نه تنها موجب تحقق تربیت همه‌جانبه می‌شود، بلکه در ارتقاء سلامت، نشاط، امید، انگیزه و تندرستی دانش‌آموزان نیز نقشی مؤثر دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت رعایت عدالت در توزیع فضاها و اعتبارات ورزشی میان مناطق مختلف تأکید کرد و افزود: باید بر اساس آمار دقیق سرانه‌ها تصمیم‌گیری شود تا مناطقی که از فضاهای ورزشی کمتری برخوردارند در اولویت تخصیص امکانات قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha