• یکشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۴ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1404080401680
  • خبرنگار : 50622

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد

تحویل ۲۰۰ کلاس درس جدید به آموزش و پرورش البرز

تحویل ۲۰۰ کلاس درس جدید به آموزش و پرورش البرز
عکس آرشیوی است

ایسنا/البرز مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز گفت: تمرکز بر مناطق محروم، به رفع نابرابری‌های آموزشی و توزیع عادلانه فرصت‌ها کمک خواهد کرد.

حمید مسعودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پروژه‌های آموزشی تکمیل‌شده اظهار کرد: ۲۲ پروژه مدرسه‌سازی با مجموع ۲۰۰ کلاس درس در مهرماه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان به نظام آموزشی استان تحویل شده است. این یک دستاورد قابل توجه و نشان‌دهنده تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه توسعه فضاهای آموزشی است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های پیش‌رو افزود: هدف اصلی تا اتمام نهضت مدرسه‌سازی، تحویل ۹۰ پروژه (با احتساب این ۲۲ پروژه) و مجموعاً ۱۱۱۰ کلاس درس است. این هدف با کمک مردم و در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی نهادها و سازمان‌ها اتفاق خواهد افتاد و نشان‌دهنده تعهد به بهبود زیرساخت‌های آموزشی است.

مسعودی با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی در استان ادامه داد: هدف نهایی، افزایش سرانه فضای آموزشی به بالای چهار مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است. اگرچه رسیدن به این هدف دشوار است، اما استانداردی برای کیفیت فضاهای آموزشی تعریف می‌کند و نشان‌دهنده تلاش برای ایجاد محیطی مناسب‌تر برای تحصیل است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز در ادامه درباره تمرکز بر مناطق محروم مطرح کرد: براساس شاخص‌ها، مناطقی محروم هستند که سرانه فضای آموزشی پایینی دارند و کلاس‌ها با تراکم بالای دانش‌آموزی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر پروژه‌ها در مناطقی تعریف شده‌اند که نیاز به بهبود فضاهای آموزشی دارند. این امر نشان‌دهنده تمرکز بر رفع نابرابری‌های آموزشی و توزیع عادلانه منابع در کل استان است.

مسعودی درباره بهبود وضعیت فضای آموزشی فردیس و دیگر نواحی گفت: بخش عمده این توجه شامل شهرستان فردیس و نواحی ۳ و ۴ کرج است که با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند. هدف، بهبود سرانه فضای آموزشی در کل استان و رفع مشکلات این مناطق است.

وی بر اهمیت نقش مشارکت مردمی و خیرین در نهضت مدرسه‌سازی تأکید کرد و افزود: خیرین نقشی مهم در ساخت‌وساز مدارس و تحقق اهداف نهضت مدرسه‌سازی داشته‌اند. خیرین با تأمین بیش از ۵۰ درصد هزینه‌ها، نقش بی‌بدیلی در توسعه فضاهای آموزشی ایفا می‌کنند.

مسعودی درباره جذب مشارکت آحاد مردم عنوان کرد: برای تداوم و تقویت نهضت مدرسه‌سازی، جذب مشارکت گسترده‌تر مردم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. این رویکرد نشان‌دهنده تلاش برای ایجاد حس مسئولیت اجتماعی و بسیج منابع مردمی در جهت توسعه آموزش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha