حمید مسعودی در گفتوگو با ایسنا درباره پروژههای آموزشی تکمیلشده اظهار کرد: ۲۲ پروژه مدرسهسازی با مجموع ۲۰۰ کلاس درس در مهرماه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان به نظام آموزشی استان تحویل شده است. این یک دستاورد قابل توجه و نشاندهنده تلاشهای صورتگرفته در زمینه توسعه فضاهای آموزشی است.
وی با اشاره به هدفگذاریهای پیشرو افزود: هدف اصلی تا اتمام نهضت مدرسهسازی، تحویل ۹۰ پروژه (با احتساب این ۲۲ پروژه) و مجموعاً ۱۱۱۰ کلاس درس است. این هدف با کمک مردم و در راستای تحقق مسئولیتهای اجتماعی نهادها و سازمانها اتفاق خواهد افتاد و نشاندهنده تعهد به بهبود زیرساختهای آموزشی است.
مسعودی با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی در استان ادامه داد: هدف نهایی، افزایش سرانه فضای آموزشی به بالای چهار مترمربع به ازای هر دانشآموز است. اگرچه رسیدن به این هدف دشوار است، اما استانداردی برای کیفیت فضاهای آموزشی تعریف میکند و نشاندهنده تلاش برای ایجاد محیطی مناسبتر برای تحصیل است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز در ادامه درباره تمرکز بر مناطق محروم مطرح کرد: براساس شاخصها، مناطقی محروم هستند که سرانه فضای آموزشی پایینی دارند و کلاسها با تراکم بالای دانشآموزی مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد: اکثر پروژهها در مناطقی تعریف شدهاند که نیاز به بهبود فضاهای آموزشی دارند. این امر نشاندهنده تمرکز بر رفع نابرابریهای آموزشی و توزیع عادلانه منابع در کل استان است.
مسعودی درباره بهبود وضعیت فضای آموزشی فردیس و دیگر نواحی گفت: بخش عمده این توجه شامل شهرستان فردیس و نواحی ۳ و ۴ کرج است که با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند. هدف، بهبود سرانه فضای آموزشی در کل استان و رفع مشکلات این مناطق است.
وی بر اهمیت نقش مشارکت مردمی و خیرین در نهضت مدرسهسازی تأکید کرد و افزود: خیرین نقشی مهم در ساختوساز مدارس و تحقق اهداف نهضت مدرسهسازی داشتهاند. خیرین با تأمین بیش از ۵۰ درصد هزینهها، نقش بیبدیلی در توسعه فضاهای آموزشی ایفا میکنند.
مسعودی درباره جذب مشارکت آحاد مردم عنوان کرد: برای تداوم و تقویت نهضت مدرسهسازی، جذب مشارکت گستردهتر مردم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. این رویکرد نشاندهنده تلاش برای ایجاد حس مسئولیت اجتماعی و بسیج منابع مردمی در جهت توسعه آموزش است.
انتهای پیام



نظرات