به گزارش ایسنا، چندین خودروساز قدیمی با جریمههای احتمالی اتحادیه اروپا روبرو هستند زیرا حرکت آنها به سمت خودروهای برقی، کندتر از حد انتظار بوده است. اما آنهایی که سهم کمتری از فروش خودروهای برقی دارند میتوانند میزان انتشار گازهای گلخانهای خود را با رهبران بخش، ادغام کرده، از آنها اعتبار خریداری کنند و میانگین کلی انتشار کربن خود را کاهش دهند.
جریمههای اتحادیه اروپا که خودروسازان اعلام کردهاند میتواند تا ۱۵ میلیارد یورو (۱۷.۵ میلیارد دلار) برای این صنعت باشد، در ابتدا قرار بود برای سطوح انتشار کربن ۲۰۲۵ اعمال شود. با این حال، کمیسیون اروپا در مارس، در برابر فشار خودروسازان تسلیم شد و اجازه داد که بر اساس میانگین انتشار گازهای گلخانهای آنها در فاصله سالهای ۲۰۲۷-۲۰۲۵، این قانون اعمال شود.
قرارداد مشارکت میان مزدا و سرمایهگذاری مشترک این خودروساز ژاپنی با چانگان، برای سال ۲۰۲۵ معتبر و تا پایان نوامبر برای سایر تولیدکنندگان نیز قابل استفاده است.
مزدا در حال حاضر بخشی از یک مشارکت متفاوت است که در ابتدای سال میلادی جاری پیرامون تسلا تشکیل شد و شامل استلانتیس و فورد نیز میشود.
بر اساس گزارش رویترز، با احتساب مشارکت جدید مزدا، تاکنون پنج مشارکت در سال میلادی جاری انجام شده است.
انتهای پیام


نظرات