• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۴ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404080603431
  • خبرنگار : 50105

تلنگر بی‌وای‌دی به خودروسازی ژاپنی

تلنگر بی‌وای‌دی به خودروسازی ژاپنی

مینی‌خودروی بی‌وای‌دی تا پایان سال میلادی آینده به فروش نخواهد رسید اما از همین حالا سر و صدای زیادی حداقل در میان مقامات ژاپنی که نگران چالش از سوی بزرگترین خودروساز چین هستند، به پا کرده است.

به گزارش ایسنا، بی‌وای‌دی قصد دارد خودروی تمام برقی «کی» ( kei) خود که کلاسی از خودروهای کوچک و مقرون‌به‌صرفه هستند را در نمایشگاه خودروهای ژاپن که از جمعه افتتاح می‌شود، رونمایی کند.

این اقدام، بی‌وای‌دی را به یک شرکت خارجی نادر در بخش خودروهای سبک تبدیل خواهد کرد که  برای دهه‌ها تقریبا در انحصار بازیگران ژاپنی مانند هوندا و سوزوکی بوده است.

«آتسوکی توفوکوجی»، رئیس بخش فروش خودروهای سواری بی‌وای‌دی در ژاپن، در مصاحبه‌ای گفت: از زمان ورود به بازار خودروی ژاپن در حدود سه سال پیش، این شرکت فقط ۶۶۰۰ دستگاه از خودروهای برقی با اندازه استاندارد خود را فروخته است.

خودروسازان خارجی فقط ۶ درصد از ۳.۷ میلیون خودروی سواری جدید فروخته شده در ژاپن در سال میلادی گذشته را به خود اختصاص دادند. اما برخی از مقامات دولتی ژاپن و افراد آگاه در صنعت خودرو می‌گویند که بی‌وای‌دی می‌تواند با یک خودرو برقی «کی» تهدید ایجاد کند، زیرا مصرف‌کنندگان به هزینه‌ها اهمیت می‌دهند و تعداد کمی خودروی برقی سبک وجود دارد.

با طراحی خودرویی مخصوص چهارمین بازار بزرگ خودرو در جهان، به نظر می‌رسد بی‌وای‌دی برای بلندمدت در ژاپن حضور دارد و مصمم است تا نظر مصرف‌کنندگان مشکل‌پسند این کشور را جلب کند. این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که خودروسازان چینی در واکنش به جنگ قیمت‌های بی‌رحمانه در داخل کشور، برای افزایش فروش خارجی تلاش می‌کنند و سهم بازار فروش را از خودروسازان ژاپنی در جنوب شرقی آسیا می‌گیرند.

سه فرد آگاه اظهار کردند: بی‌وای‌دی، زنگ خطری بسیار جدی برای خودروسازان ژاپنی است که عمدتا بر فناوری هیبریدی تمرکز کرده‌اند، در حالیکه در زمینه خودروهای برقی عقب مانده‌اند.

خودروهای «کی» که برای سفرهای کوتاه در جاده‌های باریک طراحی شده‌اند و بیش از ۳.۴ متر طول و ۱.۴۸ متر عرض ندارند و موتور آنها بزرگتر از ۶۶۰ سی‌سی نیست.

بر اساس گزارش رویترز، مردم خودروهای «کی» را می‌خرند، چون ارزان هستند. بنابراین بی‌وای‌دی احتمالا در ابتدا از قیمت‌گذاری بسیار راهبردی برای به دست آوردن سهم بازار استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha