• شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۴ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1404081005614
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی:

آموزش مهارتی باید به دغدغه‌ اصلی سیاست‌گذاران تبدیل شود

آموزش مهارتی باید به دغدغه‌ اصلی سیاست‌گذاران تبدیل شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه آموزش مهارتی باید به دغدغه‌ای اصلی برای سیاست‌گذاران تبدیل شود، گفت: آموزش مهارتی نباید به‌عنوان یک موضوع حاشیه‌ای یا فرعی در خانواده آموزش عالی باشد؛ بلکه باید به دغدغه‌ای اصلی برای سیاست‌گذاران، اندیشمندان و برنامه‌ریزان آموزش عالی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمد علی اکبری در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور با ابراز خرسندی از تحولات اخیر در حوزه آموزش مهارتی، اظهار داشت: افق روشنی پیش‌روی آموزش عالی مهارتی قرار دارد و این چشم‌انداز امیدبخش، حاصل هم‌افزایی گسترده نهادهای دولتی، خصوصی و جامعه مدنی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در این نشست که با حضور نخبگان، متخصصان و دانشجویان فعال در حوزه آموزش‌های مهارتی در مشهد برگزار شد، به عوامل کلیدی این تحول اشاره کرد و گفت: افزایش اقبال عمومی به آموزش‌های مبتنی بر مهارت، اعتقاد راسخ دولت و رئیس‌جمهور به گسترش این شاخه از آموزش عالی و همچنین تقسیم‌کار هوشمندانه بین نهادهای مجری از جمله دانشگاه ملی مهارت در بخش دولتی و دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش خصوصی از مهم‌ترین رکن‌های این مسیر رو به رشد است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تأکید کرد: سیاست‌گذاری‌های هماهنگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همراهی معاونت‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری و نوآوری وزارت علوم، حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری‌های مؤثر با نهادهایی چون مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و اتحادیه‌ها و صنوف، زمینه‌ساز ظهور یک اکوسیستم پویا برای توسعه آموزش عالی مهارتی شده است.

دکتر علی اکبری هدف از برگزاری سومین همایش ملی مهارت افزایی و المپیاد مهارتی دانشجویان سراسر کشور را فراتر از یک رویداد آموزشی یا رقابتی دانست و افزود: این رویداد تنها برای برگزاری المپیاد یا ارائه مقاله نبود، بلکه در پی جریان‌سازی مهارت‌آموزی در سطح ملی بود. المپیاد مهارتی تبدیل به ابزاری برای درگیر کردن سایر دانشگاه‌های کشور با مقوله مهارت شده است کاری بزرگ که امروز ثمره آن را می‌بینیم.

وی ادامه داد: هدف نهایی این است که آموزش مهارتی دیگر به‌عنوان یک موضوع حاشیه‌ ای یا فرعی در خانواده آموزش عالی دیده نشود، بلکه به دغدغه‌ای اصلی برای سیاست‌گذاران، اندیشمندان و برنامه‌ریزان آموزش عالی تبدیل شود و در قالب یک جریان پایدار و ملی، ریشه بگیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن اشاره به پیچیدگی‌های هماهنگی بین بخش‌های مختلف، گفت: موفقیت در برگزاری این همایش و جریان‌سازی مهارتی، خود نتیجه‌ای از مهارت‌های فراوان است؛ از جمله بهره‌گیری از خرد جمعی، همکاری برد برد، تقسیم‌کار منطقی بین دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، دو دانشگاه مهارتی کشور و همکاران استانی، تا مهارت‌های پیش‌برنده در تعامل وزارت دانشگاه و گفت‌وگوهای اقناعی با ذی‌نفعان مختلف.

دکتر علی اکبری با اشاره به آینده‌نگری دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: این همایش نه تنها ما را برای انجام کارهای بزرگ‌تر امیدوار کرده، بلکه توانمندی‌های لازم برای برگزاری همایش‌هایی با کیفیت بالاتر، گستره‌ی وسیع‌تر و جریانی قوی‌تر در آینده را نیز به ما هدیه داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha