به گزارش ایسنا به نقل از سر کنسولگری ایران در دبی، این همایش رهبران صنعت چای از سراسر جهان را گردهم میآورد تا درباره چالشهای اصلی این صنعت گفتوگو کنند. از جمله افزایش تعرفهها، تنشهای ژئوپلتیک، کاهش تقاضا، فشار بر تولید پایدار و تاثیرات اقلیمی.
این رویداد به دنبال راهکاری برای بهبود تجارت جهانی چای از طریق دیجیتالیسازی، اصلاح قوانین و بهینهسازی لجستیک و یافتن مسیرهایی نو برای رشد و پایداری صنعت چای است.
در حاشیه این اجلاس دیدارها و رایزنیهایی با مقامات ارشد مرکز چند کالایی دبی (DMCC) صورت گرفت که هدف آن، توسعه همکاریهای تجاری ایران و دبی بود.
اجلاس با سخنرانی احمد بن سلیم، رئیس اجرایی هیئت مدیره و مدیرعامل مرکز چند کالایی دبی (DMCC) آغاز شد. DMCC به دنبال یافتن راهکارهای نوآورانه برای مقابله با بحرانهای اقتصادی و اقلیمی در صنعت چای است،و ظرفیت خود را برای تبدیل شدن به دروازه صادرات محصولات باکیفیت منطقه به جهان افزایش میدهد.
چای ایرانی با تکیه بر ویژگیهای طبیعی و ارگانیک بودن، ظرفیت بالایی دارد که با حضور فعال در مرکز چای دبی (DMCC Tea Centre)، جایگاه خود را ارتقا دهد. استفاده از شبکه توزیع جهانی و زیرساختهای لجستیکی و بندری دبی، امکان صادرات مجدد (Re-export) چای ایران را به بازارهای هدف تسهیل میکند.
تمرکز بر ارتقاء بستهبندی، استانداردسازی محصولات و جذب شرکای بینالمللی برای توسعه زنجیره ارزش از جمله اقدامات لازم برای این مهم است.
«علیرضا محمودی»، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی و امارتهای شمالی در حاشیه این نشست با «احمد بن سلیم»، رییس مرکز چندکالایی دبی دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار، درباره تأسیس «مرکز فرش» در DMCC گفتوگو شد.
در DMCC مرکز عسل و زعفران فعال است و میتواند با ایجاد زیرساختهای تخصصی، به نفوذ و توسعه بازارهای جهانی برای این محصولات کمک کند. در صورت تحقق، فرش دستباف ایرانی نیز میتواند از شبکه تجاری و لجستیکی دبی برای دسترسی به بازار جهانی و مصرفکنندگان نهایی استفاده کند.
انتهای پیام


نظرات