• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۴ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404082213784
  • خبرنگار : 51012

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان:چالش اصلی هوش مصنوعی در ایران، نبود آگاهی و فرهنگ‌سازی است

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان:چالش اصلی هوش مصنوعی در ایران، نبود آگاهی و فرهنگ‌سازی است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه آموزش و مشاوره هوش مصنوعی با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و توانمندسازی مدیران در بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی گفت: نبود فرهنگ درست استفاده از این فناوری و مشکلات اقتصادی، مهم‌ترین چالش‌های توسعه آن در کشور است.

سمیرا جبروتیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این مجموعه بیش از ۱۰ سال در زمینه آموزش و مشاوره هوش مصنوعی فعالیت دارد، اظهار کرد: در طی این سال‌ها و در تعامل با مدیران متعدد به این نتیجه رسیدیم که اغلب مدیران دغدغه استفاده از هوش مصنوعی را دارند، اما آگاهی کافی نسبت به آن ندارند. از همین رو تمرکز ما بر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مدیران پیش از هر اقدام اجرایی است.

وی افزود: ما در نقش مشاور در کنار مدیران قرار می‌گیریم، ابتدا وضعیت کسب‌وکار، زیرساخت‌ها و اهداف سازمانی‌شان را بررسی می‌کنیم و سپس براساس اولویت‌ها، برنامه‌ای برای توسعه و بهبود کسب‌وکار با کمک هوش مصنوعی ارائه می‌دهیم. بسیاری از مدیران دانش تخصصی کافی در این حوزه ندارند، به همین دلیل ما لیستی از پروژه‌های قابل اجرا و ابزارهایی که می‌تواند بهره‌وری کارکنان را افزایش دهد، تهیه می‌کنیم و هم‌زمان آموزش‌های لازم را نیز در اختیار آن‌ها و تیمشان قرار می‌دهیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در فرایند مشاوره، پروژه‌ها را از نظر میزان ریسک، هزینه و زمان بررسی و شفاف‌سازی می‌کنیم تا مدیر بتواند تصمیمی آگاهانه بگیرد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، مدیران بیش از هر چیز نگران بازگشت سرمایه و افزایش راندمان هستند. هدف ما این است که هزینه‌کرد مدیران در مسیر هوش مصنوعی به نتیجه ملموس و مؤثر منجر شود.

جبروتیان درباره چالش‌های فعلی این حوزه گفت: با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما اصلی‌ترین چالش ما، نبود آگاهی و فرهنگ درست استفاده از هوش مصنوعی است. از سوی دیگر، برخی مشکلات اقتصادی موجب شده بسیاری از مدیران بیشتر درگیر امور روزمره و تأمین هزینه‌ها باشند تا توسعه و نوآوری. با این حال، امیدواریم با ادامه فرهنگ‌سازی، این مسیر هموارتر شود.

وی که در سومین دوره نمایشگاه فن‌نما حضور داشت، درباره ارزیابی خود از این رویداد توضیح داد: در مقایسه با دوره‌های قبل، شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از اعتبار و سطح کیفی بالاتری برخوردارند و از نظر طراحی و زیبایی‌شناسی نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما به نظر می‌رسد در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی ضعف وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هوش مصنوعی که پیش‌تر برگزار شد، با وجود امکانات کمتر، حضور پررنگ‌تر و مؤثرتری از فعالان و مدیران حوزه مشاهده می‌شد. امیدواریم در دوره‌های بعد، با تمرکز بیشتر بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات، بتوانیم شاهد حضور گسترده‌تر علاقه‌مندان و متخصصان این عرصه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha