• شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۴ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1404082414930
  • خبرنگار : 71667

مهم‌ترین وظیفه ما ایجاد امید برای مردم است

مهم‌ترین وظیفه ما ایجاد امید برای مردم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: مهمترین وظیفه ما در این فضای ویژه ایجاد امید برای مردم، کشور و ملتمان است و اولین قدم این است که خودمان امید داشته باشیم و به مباحث مسلط باشیم تا این اقناع را به دیگران منتقل کنیم تا به نتیجه و فهم مشترک برسیم.

به گزارش ایسنا، آئین‌ اختتامیه اولین جشنواره روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز شنبه ۲۴ آبان‌ماه، برگزار شد.

الیاس حضرتی - رییس شورای اطلاع رسانی دولت در این مراسم، اظهار کرد: رسانه‌ها و روابط عمومی باید به مردم و جامعه امید بدهند.

او با تشکر از اقدامات پیوسته و حضور فعالان عرصه روابط عمومی گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط کنونی، ایجاد امید است. اولین قدم این است که خود ما امید داشته باشیم؛ باید بتوانیم به سوالات، پرسش‌ها و چالش‌های مردم، پاسخی شفاف داشته باشیم.

حضرتی ادامه داد: بار سنگینی بر دوش دولت چهاردهم است چرا که مورد تهاجم چند جانبه است. از همان ابتدای تشکیل دولت چهاردهم، از داخل و خارج بسیاری کوشیدند تا با نادیده گرفتن تلاش‌ها و تحولات در مسیر دولت سنگ‌اندازی کرده یا حتی آن را ناکارآمد نشان دهند. حرکتی که گرچه از خارج شروع شد اما متأسفانه در داخل کشور هم ازسوی برخی رسانه‌ها ادامه یافت.

وی با اشاره به شرایط روی کارآمدن دولت چهاردهم و یک سال نخست فعالیت آن گفت: عملکرد دولت در جریان دفاع ملی ۱۲ روزه یکی از اقدامات درخشان در این دوره بود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به ماهیت دولت وفاق ملی گفت: لازمه اتفاقات خوب در کشور، وفاق میان ملت، دولت و رهبری است. هماهنگی تنگاتنگی که ریشه اعتقادی دارد نه ریشه سیاسی. پس دولت وفاق ملی براساس شرایط فعلی ایران، شکل گرفته است. جالب است بدانید دایره وفاق به اندازه یک دایره وسیع ملت ایران، ابعاد دارد و شکاف نسلی، شکاف جنسیتی، شکاف اندیشه‌های سیاسی و.... را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به نمونه‌های موفق از عملکرد دولت چهاردهم ادامه داد: اگر شاهد آن هستیم که دولت چهاردهم در تمام بحران‌ها حضور موفقیت‌آمیز دارد و بحران‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، علمی و... را سر و سامان می‌دهد؛ نشان‌دهنده عملکرد درست دولت و اجرایی‌شدن همین شعار وفاق است. همچنین، امروز اگر شاهد حضور اقوام مختلف در بدنه دولت چهاردهم هستیم؛ نشان‌دهنده نگاه دولت چهاردهم به اهمیت اقوام کرد، بلوچ، عرب، اهل سنت و... است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، اضافه کرد: همچنان که شاهد هستید، در دولت چهاردهم، حضور زنان هم بسیار مهم بوده و هست. امروزه شاهد حضور زنان و جوانان در عرصه‌های گوناگون دولتی و اجرایی هستیم. نکته مهم دیگر این است که هر هفته شنبه‌ها در محل شورای اطلاع‌رسانی دولت با نسل زد جلسه داریم؛ و مرتب درحال ارتباط و جلسه‌های مشترک با نسل زد هستیم؛ تا بتوانیم از خود جوانان برای حل مشکلات‌شان بهره ببریم.

وی به ارتباط مثمر ثمر دولت چهاردهم با استان‌ها، پرداخت و گفت: در دولت چهاردهم، شاهد یک ارتباط دوسویه با استانداری‌ها هستیم؛ شخص رئیس‌جمهور تمام مسائل مربوط به استان‌ها را به خود استانداران واگذار کرده است. الان، شاهد عملکرد خوب دولت در تأسیس ۲۴۰۰ تعداد مدرسه و توسعه نهضت مدرسه‌سازی هستیم. شعار و هدف در دولت چهاردهم این است که مردم خودشان مسئولیت به دوش بگیرند و مسائل را حل کنند.

الیاس حضرتی در پایان، تأکید کرد: مسئله فلرهای گازی هم که سالی ۶میلیون دلار برای کشور درآمد دارد از جمله برنامه‌های دقیق است که تا سال ۱۴۰۶ به سرانجام می‌رسد. در همین یکسال به اندازه ۴۰ سال از انرژی‌های خورشیدی بهره‌برداری شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات تاکید کرد: حرکت از روابط عمومی سنتی و واکنش‌گرا به روابط عمومی روایت‌گر و مدرن از جمله اهداف جشنواره روابط‌عمومی‌های این وزارتخانه است.

در ابتدای این همایش، علیرضا عبداللهی‌نژاد، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعاتی جامع از برگزاری اولین جشنواره خانواده بزرگ روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه کرد و گفت:
این جشنواره، آغاز یک جریان جدید در علوم ارتباطات است که بیشتر از یکسال در تلاش بوده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خانواده بزرگ ارتباطات، از روابط عمومی سنتی و واکنش‌گرا به روابط عمومی روایت‌گر و مدرن حرکت کنیم.

عبداللهی‌نژاد، در ادامه مروری بر فلسفه شکل‌گیری جشنواره کرد و افزود: از جمله اهداف این جشنواره، ایجاد انگیزه و امید در میان متخصصان و کارشناسان روابط عمومی کشور به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار و دوردست‌تر، افزایش یادگیری اجتماعی و ارتقای کیفیت بوده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: توسط کارشناسان و داوران، در ۱۲ محور آیتم‌هایی تعریف شد و از میان ۷۳۲ اثر، ۳۷ مجموعه به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت با بررسی‌ها، ۳۰۴ اثر راه پیدا کردند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پایان به جزئیات و کم و کیف پذیرش آثار اشاره کرد و گفت: جالب است بدانید هیأت داوران این جشنواره، متشکل از پیشکسوتان، اساتید و بزرگان حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومی‌ بوده است.در این جشنواره، ۲۲ اثر برگزیده شد که امروز از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

عبداللهی‌نژاد، تاکید کرد: این جشنواره در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی، پایان راه نیست. این یک جریان مدام است که با هدف
دربرگیری تمام مجموعه‌ها استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاصه همه نهادهای مربوط به وزارت‌خانه، در مسیر تحول، آگاهی‌رسانی و روشنگری در حال حرکت است.

در ادامه این مراسم، محمدمهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، به اهمیت نقش روابط‌عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: در کنار امیدبخشی، روابط عمومی، امروز و در شرایط فعلی، نقش مهمی در پاسخ‌دهی به مردم دارد. حکم ما فعالان حوزه روابط عمومی، حکم مؤ ذن‌هایی است که به مردم اطلاع می‌دهند. به جای عذرخواهی از مردم، پاسخگو باشیم.

طباطبایی با اشاره به نقش روابط‌عمومی‌ها، گفت: بدصدایی و خوش‌صدایی ما در جذب و دفع مردم نسبت به بخش‌های مختلف دولت موثر است. سعی کنیم کم و کاستی‌ها را حل، و در جهت اصلاح آن‌ها حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha