• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1404082717172
  • خبرنگار : 50176

تولیت مسجد مقدس جمکران:

نتیجه جنگ موافقان و مخالفان را رسانه تعیین می‌کند

 نتیجه جنگ موافقان و مخالفان را رسانه تعیین می‌کند

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: هیچ جنگ ترکیبی در برابر باور عمیق و درست اسلامی موثر نخواهد بود و اختلاف در جامعه، دوقطبی کاذب و عدم آشنایی با ظرفیت‌های کشور، ناامیدی ایجاد می‌کند. امروز امیدآفرینی در کشور یک تکلیف و وظیفه شرعی و سیاسی بوده و امیدافرینی تنها یک مسئله اعتقادی و مربوط بت جمهوری اسلامی نیست بلکه هرکس ایران را دوست دارد باید در این راه قدم بردارد. 

‌به گزارش ایسنا، سیدعلی اکبر اجاق نژاد ۲۷ آبان در دومین دوره لیگ رسانه‌ای امید اظهار کرد:  قرآن به سه شکل به ما ابلاغ شده است؛ قالب اول بصورت صامت بوده که در دست داریم و اگر با این کتاب حرف نزنیم، این کتاب هم با ما حرف نمی‌زند؛ لذا امیر المومنین(ع) فرمود که بخواهید تا این کتاب با شما صحبت کند اگر نخواهید او با شما صحبت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: شکل دوم قرآن، قرآن ناطق است؛ یعنی پیامبر حجت الهی است و سپس وصی رسول خدا و معصومین(ع) ناطق قرآن هستند. اگر برای امت اسلامی ابهامی پیش بیاید، از حجت الهی پرسیده و رفع ابهام می‌شود. ناطق به معنی مفسر و در کنار قرآن است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه صورت سوم قرآن، قرآن مجسم است، تصریح کرد: یعنی کتاب الهی بصورت زنده معرفی شده؛ خواست ما از خدا این است که اگر ما به قرآن عمل کردیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خداوند پیامبر (ص) را نشان می‌دهد و این همان قرآن مجسم و زنده است و حرکات و رفتار پیامبر(ص) برگرفته از آیات قرآن کریم است. خداوند دوستان خودش را در قرآن کریم معرفی کرده که به عنوان الگو انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: ظهور امام زمان (عج) به دو قسم است؛ ظهور صغری و کبری. انقلاب اسلامی ظهور صغری است و در انتظار ظهور کبری یعنی حضرت ولی عصر(عج) ظهور می‌کنند. با اعمال و تلاش خودمان می‌توانیم ظهور امام را نزدیک‌تر کنیم و امروز رسانه‌ها در اینجا نقش آفرینی کنند.

اجاق نژاد  اظهار کرد: نقش رسانه‌ها جذب قشر خاکستری جامعه است و نتیجه جنگ موافقان و مخالفان را رسانه تعیین می‌کند. هرکسی بتواند در قشر خاکستری تاثیر گذاشته و این قشر را جذب کند پیروز خواهد شد. اساس رسانه و خبرنگاری بر دو اصل اطلاع رسانی و روایت‌گری است؛ دشمن بیشتر از طریق روایت‌های مسموم به افکار عمومی جامعه راه پیدا می‌کند. روایت باید آگاهانه باشد و مردم را قانع و مخاطب را جذب کند؛ همچنین احساسات و منطق باید توام با هم باشد و ترکیب این دو می‌تواند بر مخاطب تاثیر گذاشته و افکار عمومی را بر وفق خواسته‌های خود هدایت کند.

وی یادآور شد: اگر گزارش و خبری منتشر شد و گروهی آن را خواندند و انگیزه حرکت و اقدام ایجاد شد، بدانید که روایتگر موفق و خبرنگار واقعی هستید. یکی از مهم‌ترین اهدافی که باید در دستور کار رسانه قرار گیرد امیدآفرینی در نسل جوان بوده و پایه امیدآفرینی ارتباط قوی رسانه داخل با مردم است. تقویت باورهای دینی و ایمان جوانان و تحکیم پایه‌های خانواده، امید واقعی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha