مهران پایدارنیا در گفتوگو با ایسنا، به مشکلات موجود در روند تولید اشاره و اظهار کرد: بزرگترین مشکل تولیدکنندگان تأمین برق است؛ کارخانههای تولیدکننده در هفته چند روز تعطیل میشوند. واحدهای شرکت حدود ۴۰۰ کارگر دارد و وقتی سه روز در هفته تعطیل میشوند، بازده لازم را ندارند. اگر این روند ادامه پیدا کند، ناچار خواهیم شد کارخانه را تعطیل و نیروها را تعدیل کنیم.
وی همچنین با بیان مشکلات حوزه تأمین مواد اولیه اظهار کرد: لوله مورد نیاز برای ساخت سیلندر از طریق کشورهای خارجی تامین میشود. در ایران امکان تولید لوله بدون درز وجود ندارد و تمام این لولهها از چین وارد میشود. برای واردات با مشکلات عمده روبهرو هستیم؛ تخصیص ارز سهمیه صورت نمیگیرد و اجبار به تهیه ارز از بازار آزاد میشویم که انتقال آن نیز به ایران با معضلات فراوانی همراه است. در خارج از کشور مزیتی برای صادرات نداشته و برای تولید و فروش داخلی نیز فشار به مردم وارد میشود.
وی با اشاره به اینکه با وجود تحریمها، صنعت قطعهسازی خودرو در حال از بین رفتن است، مدعی شد: هیچ بانک چینی با بانکهای ایرانی همکاری نمیکند و تولیدکنندگان مجبور هستند از سیستم واسطه صرافی استفاده کنند که هزینهها را بهطور قابل توجهی افزایش میدهد.
این تولیدکننده قطعات خودرو اظهار کرد: ۱۷ سال است که در حوزه تولید انواع سیلندر برای خودروهای سنگین فعالیت میکنیم که طی سالهای اخیر وارد حوزههای صنعتی دیگر از جمله تولید سیلندرهای اکسیژنی برای بیمارستانها شده و خط تولید کامل سیلندر CNG و همچنین قطعات کیت مورد نیاز برای تبدیل خودرو از بنزینسوز به گازسوز را نیز در اختیار داریم.
وی با اشاره به استانداردهای تولید این شرکت، افزود: گواهینامه شرکت معادل استاندارد اروپا است. صادرات عمدتاً به کشورهای آفریقایی انجام میشود و در ایران نیز مشتریان عمده ساپکو و سایپا هستند. دو کارخانه در تهران و قزوین است و مجموع ظرفیت تولید این دو واحد در سال به ۳۵۰ هزار نوع سیلندر CNG میرسد.
انتهای پیام


نظرات