• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۴ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1404091207681
  • خبرنگار : 71263

آغاز بازرسی از مشکلات کیفی هواپیمای پرفروش ایرباس

آغاز بازرسی از مشکلات کیفی هواپیمای پرفروش ایرباس

مهندسان ایرباس در حالی که برای بازرسی صدها جت برای یافتن ایراد در بدنه هواپیما آماده می‌شوند، نقص‌هایی را در مجموعه وسیع‌تری از پنل‌های بدنه «ای ۳۲۰» پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، تعداد کل هواپیماهایی که به دلیل مشکلات کیفی شناسایی شده در پنل‌های فلزی جلوی برخی از هواپیماها نیاز به بازرسی دارند، ۶۲۸ فروند بوده است و ۱۶۸ فروند که در حال حاضر در حال سرویس هستند را شامل می‌شود.

این رقم همچنین شامل ۲۴۵ فروند در خطوط مونتاژ است که منابع صنعتی گفته‌اند حدود ۱۰۰ فروند از آنها برای تحویل در سال جاری اختصاص داده شده است و ۲۱۵ فروند دیگر در مرحله اولیه تولید به نام مونتاژ قطعات اصلی هستند.

همچنین معلوم شده است که برخی از پنل‌های عقب و سایر قسمت‌های جت دارای مشکلات ضخامت مشابهی هستند، اما هیچ کدام در هواپیماهایی که در حال حاضر در حال سرویس هستند، وجود ندارند.

سخنگوی ایرباس گفت: ما تائید می‌کنیم که هواپیماهایی که به طور بالقوه تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند، هم در حال تولید و هم در حال سرویس هستند.

آمار دقیق که پیش از این توسط بلومبرگ گزارش شده بود، به تعداد جت‌هایی که باید بازرسی شوند اشاره دارد و دستورالعمل‌هایی برای صدور به شرکت‌های هواپیمایی در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

رویترز برای اولین بار در اوایل هفته جاری، از مشکل کیفیت صنعتی خبر داد. در آن زمان، منابع صنعتی گفتند که این مشکل در ده‌ها هواپیمای تحویل داده نشده کشف شده است.

منابع آگاه گفتند: برخلاف فراخوان اضطراری هزاران ایرباس «ای ۳۲۰» برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری در آخر هفته گذشته، مشکل بدنه به عنوان یک موضوع ایمنی فوری در نظر گرفته نمی‌شود.

گیوم فیوری، مدیرعامل ایرباس، روز سه‌شنبه به رویترز گفت: داده‌ها در حال به‌روزرسانی هستند و تصمیم‌گیری در مورد چگونگی تاثیر آن بر تحویل‌های دسامبر ایرباس در روزهای آینده انجام خواهد شد. او تائید کرد که تحویل‌ها در طول نوامبر ضعیف، تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که یک منبع هواپیمایی تخمین زده است که بازرسی‌ها چند ساعت طول می‌کشد، تعمیرات احتمالا بسیار بیشتر طول خواهد کشید. روزنامه «ایر کارنت» گزارش داد که هرگونه تعمیری می‌تواند سه تا پنج هفته طول بکشد و این احتمال را افزایش می‌دهد که کار از روال معمول خارج شود و در یک فرآیند پرهزینه که به نیروی کار بیشتری نیاز دارد، انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha