به گزارش ایسنا، این یادآوری در حالی صورت میگیرد که هواپیمایی امارات و فلایدبی سیاستهای پاوربانک خود را در اکتبر بهروزرسانی کردند. بر اساس قوانین بهروزرسانی شده، فقط یک پاوربانک زیر ۱۰۰ وات ساعت برای هر مسافر مجاز است. پاوربانکها را نمیتوان در هواپیما شارژ کرد یا در قسمت بالای سر قرار داد و باید زیر صندلی قرار گیرند. همچنین، قرار دادن پاوربانکها در چمدانهای تحویلی اکیدا ممنوع هستند.
باتریهای لیتیوم-یونی که در تلفنها، لپتاپها، پاوربانکها، دوربینها، سیگارهای الکترونیکی و موارد دیگر یافت میشوند، عموما ایمن هستند، اما بستهبندی نامناسب یا آسیب وارده به آنها میتواند موجب خطر آتشسوزی شود.
نتایج تحقیقات یاتا نشان میدهد در حالی که ۹۳ درصد از مسافران ادعا میکنند با قوانین حمل باتری در هواپیما آشنا هستند، تقریبا نیمی از آنان هنوز دستگاهها را بهطور نادرست بهخصوص در چمدانهای تحویلی به فرودگاه، بستهبندی میکنند.
بسیاری از این اقلام در صورت حمل صحیح معمولا ایمن هستند، اما بستهبندی نامناسب یا آسیبدیده میتواند خطرات جدی ایجاد کند.
طبق گزارش گلف نیوز، به مسافران توصیه میشود قبل از پرواز، وبسایتهای شرکتهای هواپیمایی را برای اطلاع از سیاستهای خاص بررسی کرده و از منابع دیجیتال چند زبانه یاتا برای راهنمایی سریع و آسان استفاده کنند.
انتهای پیام


نظرات