۱۴۰۵-۰۱-۰۲ | ۱۰:۵۶
ترک کردن زمین از نگاه فضاپیمای ناسا

عکس روز ناسا

ترک کردن زمین از نگاه فضاپیمای ناسا

ویدئوی منتشرشده توسط ناسا نشان می‌دهد که ترک کردن زمین به چه شکل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ترک سیاره زمین به صورت بصری و با جزئیات کامل توسط فضاپیمای «مسنجر»(MESSENGER) در سال ۲۰۰۵ هنگام عبور آن از کنار زمین و رسیدن به سیاره عطارد ثبت شد. 

به نقل از ناسا، در این ویدیوی تایم‌لپس، چرخش زمین در حال دور شدن از فاصله دور قابل مشاهده است. نیمه روشن زمین به قدری روشن است که ستاره‌های پس‌زمینه قابل مشاهده نیستند. 

فضاپیمای رباتیک مسنجر که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به دور عطارد می‌چرخید، اولین نقشه کامل را از سطح آن تهیه کرد. این فضاپیما در طول ماموریت، گاهی به سیاره زادگاه خود نگاه می‌کرد. 

مسنجر یکی از معدود فضاپیماهایی است که روی زمین ساخته شده و هرگز باز نخواهد گشت. این فضاپیما در پایان ماموریت خود به طور هدفمند به سطح عطارد برخورد کرد.

انتهای پیام

# علمی‌ و دانشگاهی

آخرین اخبار علمی‌ و دانشگاهی