احد بهجت حقیقی، شنبه ۲۳ خرداد در نشست جهادکشاورزی فارس با اشاره به افتتاح بزرگترین پروژه انرژی پاک شهرستان سروستان اظهار کرد: این نیروگاه ۵ مگاواتی با کاهش تولید کربن و اتکا به انرژیهای تجدیدپذیر، نمونهای موفق از کشاورزی هوشمند و سبز محسوب میشود و میتواند الگویی برای سایر شهرستانهای استان فارس باشد تا با استفاده از انرژی خورشیدی، هزینههای تولید در بخش کشاورزی را کاهش دهند.
وی با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیتهای خدادادی استان افزود: توسعه نیروگاههای خورشیدی در اراضی با قابلیت کشاورزی محدود یا غیرحاصلخیز، یکی از راهبردهای مهم برای مدیریت منابع و افزایش بهرهوری به شمار میرود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: توسعه اینگونه پروژهها نقش مهمی در افزایش بهرهوری بخش کشاورزی، گسترش استفاده از انرژیهای پاک و حرکت به سمت توسعه پایدار دارد.
بهجت حقیقی همچنین از افتتاح بزرگترین پروژه انرژی پاک شهرستان سروستان در نخستین روز هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی با سرمایهگذاری ۲۸۴ میلیارد تومانی به چرخه تولید برق کشور پیوسته است.
وی در ادامه افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در منطقه «تنگ سواره» شهرستان سروستان احداث شده و گامی راهبردی در مسیر توسعه پایدار و خودکفایی انرژی در بخش کشاورزی محسوب میشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به روند اجرای پروژه اظهار کرد: فرآیند واگذاری زمین این طرح از سال ۱۴۰۴ آغاز شد و با پیگیریهای مستمر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان و سایر دستگاههای اجرایی، در خردادماه ۱۴۰۵ به نتیجه رسید.
وی تأکید کرد: اجرای این پروژه علاوه بر کمک به پایداری شبکه برق منطقه، نمونه موفقی از جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و انرژی در استان فارس به شمار میرود.
انتهای پیام
