۱۴۰۵-۰۳-۲۴ | ۱۲:۰۹
منبع: نمایندگی سمنان
آغاز فرآیند آزمون‌های جهش تحصیلی در سمنان / نوبت‌گیری متقاضیان تا پایان خرداد

آغاز فرآیند آزمون‌های جهش تحصیلی در سمنان / نوبت‌گیری متقاضیان تا پایان خرداد

سمنان (ایسنا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان از آغاز فرآیند آزمون‌های جهش تحصیلی در مراکز جامع سنجش استان خبر داد و گفت: این فرآیند از ۱۸ خرداد در مراکز جامع سنجش استان آغاز شده است.

مانا امینیان از آغاز رسمی فرآیند آزمون‌های جهش تحصیلی در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: نوبت‌گیری متقاضیان تا ۳۱ خرداد ادامه دارد و فرآیند ارزیابی و اجرای آزمون‌ها تا پایان تیرماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان افزود: تاکنون ۳۴ دانش‌آموز در سطح استان برای شرکت در فرآیند جهش تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با ادامه نوبت‌گیری، این تعداد افزایش یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان با بیان اینکه آزمون‌های جهش تحصیلی در چند نقطه استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراکز جامع سنجش گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود به عنوان مراکز مجری این فرآیند تعیین شده‌اند تا خدمات لازم به متقاضیان ارائه شود.

امینیان درباره زمان‌بندی اجرای برنامه نیز گفت: بر اساس تقویم ابلاغی، نوبت‌گیری متقاضیان تا ۳۱ خردادماه ادامه خواهد داشت و فرآیند پذیرش، ارزیابی و اجرای آزمون‌های جهش تحصیلی نیز تا ۳۱ تیرماه انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان امروز یک شنبه ۲۴ خرداد، وی در تشریح مراحل ثبت درخواست جهش تحصیلی اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان متقاضی ابتدا باید درخواست کتبی خود را به مدیر مدرسه محل تحصیل ارائه کنند. پس از ثبت درخواست و مستندات لازم توسط مدیر مدرسه در سامانه «سیدا»، خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه http://sirat۲.medu.ir نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها