۱۴۰۵-۰۳-۲۴ | ۱۳:۰۴
اهدای خون؛ نمادی از پیوندهای عمیق انسانی و سرمایه‌گذاری برای سلامت جامعه

مدیرکل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد

اهدای خون؛ نمادی از پیوندهای عمیق انسانی و سرمایه‌گذاری برای سلامت جامعه

کرمان (ایسنا) - مدیرکل انتقال خون استان کرمان اهدای خون را سرمایه‌گذاری برای سلامت جامعه و نمادی از پیوندهای عمیق انسانی دانست و گفت: این امر، اقدامی خداپسندانه است که مرزهای آشنایی و ناآشنایی را در می‌نوردد و نشان می‌دهد که انسانیت، زبانی جهانی برای نجات جان انسان‌هاست.

دکتر ایرج شکوهی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ۲۴ خرداد روز جهانی اهداکنندگان خون، ضمن قدردانی از تمامی اهداکنندگان خون در استان کرمان اظهار کرد: اهداکنندگان افرادی هستند که بی‌هیاهو و بی‌چشمداشت، با بخشیدن بخشی از وجود خود، چراغ امید را در دل بیماران و خانواده‌های آنان روشن نگه می‌دارند .

وی با اشاره به شعار جهانی امسال با عنوان «یک قطره انسانیت» و شعار کشومان با عنوان «اهدای خون برای ایران» افزود: هر واحد خون اهدایی، تنها یک فرآورده درمانی نیست، بلکه پیامی از عشق، مهربانی و مسئولیت انسانی است که می‌تواند زندگی بیماری را از نو معنا بخشد.

شکوهی اهدای خون را سرمایه‌گذاری برای سلامت جامعه و نمادی از پیوندهای عمیق انسانی نامید و گفت: در پس هر کیسه خون اهدایی، داستان نجات کودکی بیمار، امید مادری چشم‌انتظار یا ادامه زندگی بیماری نیازمند نهفته است. اقدامی خداپسندانه که مرزهای آشنایی و ناآشنایی را در می‌نوردد و نشان می‌دهد که انسانیت، زبانی جهانی برای نجات جان انسان‌هاست.

 مدیرکل انتقال خون استان کرمان با آرزوی سلامتی برای تمامی اهداکنندگان خون استان کرمان و قدردانی از ایثار خاموش آنان که زندگی را به دیگران هدیه می‌کنند، گفت: بی‌تردید، فرهنگ اهدای مستمر خون یکی از ارزشمندترین جلوه‌های مشارکت اجتماعی است که امنیت و پایداری نظام سلامت را تضمین می‌کند، از این‌رو از تمامی هم‌استانی‌های عزیز دعوت می‌کنم با پیوستن به خانواده بزرگ اهداکنندگان خون، در این حرکت انسان‌دوستانه سهیم شوند و سهمی ماندگار در نجات جان همنوعان خود داشته باشند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها