۱۴۰۵-۰۳-۲۴ | ۱۳:۰۷
استاندار بوشهر: مدیران قبل از مردم الگوی اجرای سیاست‌ها باشند

استاندار بوشهر: مدیران قبل از مردم الگوی اجرای سیاست‌ها باشند

بوشهر (ایسنا) - استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه مدیران نباید از مردم انتظار همراهی داشته باشند در حالی که خود پیشگام نیستند، گفت: فرمانداران به صورت سرزده از دستگاه‌های اجرایی بازرسی کنند و اگر مدیری در مصرف انرژی صرفه‌جویی نمی‌کند، پاسخگو باشد. 

ارسلان زارع یکشنبه ۲۴ خرداد در نشست با فرمانداران و مدیران کل استان، با طرح یک مطالبه صریح از مسئولان اظهار کرد: مدیران باید پیش از آنکه از مردم انتظار همراهی داشته باشند، خود در عمل الگوی اجرای سیاست‌ها باشند.

وی با اشاره به موضوع مدیریت مصرف انرژی افزود: لازم است فرمانداران به صورت مستمر و سرزده وضعیت دستگاه‌های اجرایی را مورد ارزیابی قرار دهند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها اطمینان حاصل کنند. به عبارت دیگر، از مسئولانی که در مصرف برق و بنزین اسراف می‌کنند، غافل نخواهیم بود.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش‌های فرمانداران، معاونان و بخشداران در شرایط حساس جنگی و پس از آن، اظهار کرد: مجموعه مدیریت استان در خط مقدم خدمت‌رسانی و پاسخگویی به مردم قرار داشت.

وی تصریح کرد: حاصل این مجاهدت‌ها، حفظ آرامش عمومی، پایداری خدمات و برخورداری استان از وضعیت مطلوب در شاخص‌های امنیتی و رضایت نسبی مردم بوده است.

زارع در ادامه با اشاره به تأکیدات مستمر رئیس‌جمهور در خصوص مدیریت محله‌محور، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید با حساسیت و اهتمام بیشتری تحقق این رویکرد را دنبال کنند و از ظرفیت‌های محلی برای حل مسائل مردم بهره بگیرند.

استاندار بوشهر بر استفاده حداکثری از اختیارات فرمانداران برای ارتقای عملکرد شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر نهادهای محلی تأکید کرد و گفت: به منظور رسیدگی مؤثرتر به مشکلات روستاها، به ویژه در حوزه آب، برق و خدمات عمومی، میزهای خدمت دوره‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از جنگ و تحریم، حضور میدانی مسئولان و ارتباط مستقیم با مردم را نقش مؤثری در افزایش رضایتمندی عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

زارع همچنین بر اطلاع‌رسانی مناسب اقدامات دولت تأکید کرد و گفت: فرمانداران ضمن تبیین مشکلات، اقدامات انجام شده برای رفع آنها را نیز به اطلاع مردم برسانند تا افکار عمومی در جریان تلاش‌ها قرار گیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به ورود دولت به نیمه دوم دوره فعالیت خود، از فرمانداران خواست ارزیابی مستمر عملکرد مدیران شهرستانی را در دستور کار قرار دهند و در پایان بر حفظ و تقویت اتحاد و همبستگی اجتماعی تأکید کرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها