۱۴۰۵-۰۳-۲۴ | ۱۴:۵۱
نکوداشت پیشکسوت موسیقی بم/ تجلیل از سال‌ها کنشگری هنری و اخلاقی استاد رضا ایثار

نکوداشت پیشکسوت موسیقی بم/ تجلیل از سال‌ها کنشگری هنری و اخلاقی استاد رضا ایثار

کرمان (ایسنا) - نشست هنرمندان و دوست‌داران موسیقی شهرستان بم با هدف نکوداشت و تقدیر از استاد «رضا ایثار»، نوازنده پیشکسوت با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و هنردوستان در محل سالن بسطامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار شد.

سعید ذوالفقاری در این مراسم اظهار کرد: هنر زمانی ماندگار می‌شود که از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد و خوشبختانه با وجود اساتیدی همچون استاد ایثار و استاد بهزاد، هنر اصیل موسیقی ایرانی در بم همچنان پویا و زنده است.

رئیس اداره فرهنگ و هنر شهرستان بم با اشاره به جایگاه ارزشمند استاد ایثار در فضای فرهنگی بم، گفت: او نه تنها به عنوان یک نوازنده چیره دست، بلکه به عنوان معلمی دلسوز، سال‌های متمادی عمر خود را با عشق، پشتکار و تلاش در راه اعتلای موسیقی این شهر سپری کرده‌؛ تواضع و اخلاق‌مداری استاد در اذهان همگان نقش بسته است.

وی بیان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی برای پاسداشت و تکریم پیشکسوتان، راه را برای رشد و شکوفایی نسل‌های آینده هموار می‌کند. امیدواریم با بهره‌گیری از دانش اساتیدی چون استاد ایثار و استاد بهزاد، گنجینه گرانبهای موسیقی اصیل بم که پرچمدار هنر منطقه است، همچنان مستدام و زنده بماند.

نکوداشت پیشکسوت موسیقی بم؛ تجلیل از سال‌ها کنشگری هنری و اخلاقی استاد رضا ایثار

به گزارش ایسنا، وحدت عیدی فرماندار شهرستان بم هم در این مراسم هنرمندان را پرورش‌دهندگان دائمی خلاقیت و نسل‌های آینده دانست و گفت: ویژگی برجسته هنرمندان این است که همواره دیگران را پرورش می‌دهند و در بذل هنر و خلاقیت خود کوتاهی نمی‌کنند. آن‌ها بسیار بخشنده هستند و هنرمند واقعی کسی است که بتواند مرتب افراد دیگری را پرورش دهد و نسل‌های آینده را در رشته خود تربیت کند.

وی در ادامه با اشاره به ماندگاری آثار هنری، بیان کرد: هنرمندان با کسب تجربه و تلاش، آثاری ماندگار از خود به یادگار می‌گذارند و نکته قابل توجه این است که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها دچار کبر نمی‌شوند.

عیدی افزود: این گردهمایی فرصتی است تا ذره‌ای از زحمات عزیزان را ارج نهاده و با یک خداقوت و تجلیل، قدردان تلاش‌هایشان باشیم. امیدواریم این رویه ادامه یابد تا بتوانیم از هنرمندان در رشته‌های مختلف تقدیر کنیم.

فرماندار بم تاکید کرد: ما اینجا هستیم تا بگوییم قدر شما را می‌دانیم. شما انسان‌های عزیزی هستید که برای شهر بم، استان کرمان و کل ایران عزیز مایه افتخار هستید. ایران به شما عشق می‌ورزد و دوستتان دارد.

وی در پایان به نقش هنر در ماندگاری و تبلیغ اهداف اشاره کرد و گفت: در جوامع مختلف، برای ماندگاری یک اثر و یا تبلیغ مفاهیمی چون میهن‌پرستی، عرق ملی، ایثار و شهادت، از کانال هنر استفاده می‌شود و این مسیر بسیار موفق بوده است. در دوران دفاع مقدس نیز هنرمندان با سروده‌ها و آثار خود، تاثیر به سزایی در انتقال مفاهیم و تقویت روحیه داشتند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها