حسین شاهینی امروز دوشنبه ۲۵ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، از تحقق دستاوردهای گسترده در حوزه زیربنایی بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: هدف اصلی ما در سال جاری، تبدیل زیرساختهای سنتی به سامانههای نوین و پاسخگویی به نیازهای روزافزون بهرهبرداران بوده است. در این راستا، اجرای سامانههای نوین آبیاری در سطح ۶۶۰ هکتار با اعتبارات دولتی محقق شد و هماکنون نیز ۲۲۲ هکتار از این طرح در حال اجراست تا مدیریت منابع آب در سطح بهینهای قرار گیرد.
وی در ادامه به اقدامات مرتبط با انتقال و ذخیرهسازی آب اشاره و اظهار کرد: در حوزه انتقال آب، ۶۴.۶ کیلومتر کانال آبیاری عمومی و خطوط لوله پلیاتیلن احداث شد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: همچنین برای مقابله با خشکسالی و مدیریت بهینه منابع، حجم قابل توجه ۱۶۱ هزار و ۳۲۳ مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی ایجاد و ۱۰۸ هزار مترمربع پوشش ژئوممبران خریداری و در حال اجرا است.
شاهینی تأکید کرد: علاوه بر این، با نگاهی به حفظ میراث آبی، ۸۵ رشته قنات به طول ۱۴.۵ کیلومتر احیاء و لایروبی شدند.
وی در رابطه با بهسازی اراضی و مطالعات فنی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء کیفیت تولید، مطالعات خاکشناسی و تهیه نقشههای مدیریت پذیر در سطح ۲۲۰۰ هکتار انجام شد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: همچنین ۷۵ هکتار تسطیح و تجهیز اراضی و ۵۹.۷۵ هکتار عملیات آب و خاک در تعاونیهای تولیدی به اجرا درآمد و برای تسهیل دسترسی به مزارع، ۸۴ کیلومتر از راههای بینمزارع ترمیم و بهسازی شده است.
شاهینی ابراز امیدواری کرد: با برنامهریزی دقیقتر و حمایت حداکثری از اعتبارات زیربنایی، توسعه پایدار در بخش کشاورزی استان سمنان محقق شود.
انتهای پیام
