۱۴۰۵-۰۳-۲۶ | ۰۰:۵۷
تداوم سنت‌های اصیل عزاداری/ برگزاری مراسم نصب بیرق عزای امام حسین (ع) در شوشتر
عکس خبر تزئینی

تداوم سنت‌های اصیل عزاداری/ برگزاری مراسم نصب بیرق عزای امام حسین (ع) در شوشتر

خوزستان (ایسنا) - با آغاز ایام سوگواری و در راستای احیای شعائر حسینی، مراسم سنتی و پرشور نصب بیرق عزای امام حسین (ع) در شهر تاریخی شوشتر با حضور گسترده شیعیان و عشاق اهل‌بیت (ع) برگزار شد.

آیین نصب پرچم شب اول محرم در شوشتر، یکی از آیین‌های عزاداری مردم خوزستان برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، آیینی که در دل خود گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین و عاشقی مردمانش را روایت می‌کند.

این مراسم که شامگاه دوشنبه ۲۵ خرداد با حضور باشکوه مردم شوشتر برگزار شد، با سینه‌زنی و مداحی در رثای مصائب سیدالشهدا (ع) همراه بود. 

در این مراسم، در میان صدای طبل و سینه‌زنی عزاداران امام حسین (ع) و اشک‌های جاری در چشمان عزاداران، بیرق سیاه عزاداری، نماد ایستادگی و وفاداری، برافراشته شد. همچنین ضمن نصب بیرق سیاه، بر اهمیت حفظ سنت‌های اصیل عزاداری در شهر شوشتر تأکید شد.

نصب این بیرق، نمادی از وفاداری و اعلام حضور در مسیر راه حق و دفاع از مظلومیت خاندان پیامبر (ص) در تمام دوران‌ها است؛ در واقع این مراسم تنها یک تجمع ساده نیست، بلکه بازتابی از ریشه‌های عمیق مذهبی در قلب شهر تاریخی شوشتر است.

همچنین حضور نسل‌های مختلف در این آیین با قدمت در شوشتر، نشان داد که آیین‌های حسینی در این خاک، همچنان با قدرت در رگ‌های مردم جاری است.

به گزارش ایسنا، عزاداران با حضور در این مراسم، بار دیگر بر پیمان خود با امام حسین (ع) صحه گذاشتند و در فضای معنوی این آیین، بار دیگر با مصائب عاشورا هم‌صدا شدند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها