چهلوششمین دوره مسابقات بینالمللی کشتی فرنگی جام جهانپهلوان تختی طی روزهای ۲۵ و ۲۶ خردادماه به میزبانی شهر کرمان و با حضور ۱۲۶ کشتیگیر از کشورهای ایران، قطر، عراق و افغانستان برگزار شد که در پایان تیم ملی کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی این رقابتها را به دست آورد.
به گزارش ایسنا و نقل از روابط عمومی ادارهکل ورزش و جوانان در روز چهارشنبه ۲۷ خرداد، استان کردستان در این دوره از مسابقات با سه سهمیه حضور داشت و هر سه نماینده استان موفق شدند با ارائه عملکردی مطلوب به مرحله نیمهنهایی راه پیدا کنند.
در وزن ۷۲ کیلوگرم، «کیا رستمی» پس از صعود به نیمهنهایی در دیداری نزدیک و حساس برابر امید بهمنی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار ردهبندی شد. وی در این مرحله با برتری ۵ بر یک مقابل «حسین اسفندیاری» از استان فارس، مدال برنز این رقابتها را از آن خود کرد.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز «آرمان طهماسبی» به جمع چهار نفر برتر راه یافت و در مرحله نیمهنهایی در رقابتی نزدیک برابر «ابوالفضل فتحی» با نتیجه ۳ بر ۳ و بر اساس امتیاز فنی مغلوب شد. وی در دیدار ردهبندی به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقه بازماند و در نهایت در جایگاه پنجم قرار گرفت.
تیم کشتی فرنگی کردستان در این رقابتها زیر نظر «بهاءالدین کریمزاده» در مسابقات حاضر شد و توانست یکی از بهترین نتایج سالهای اخیر خود در این رویداد بینالمللی را ثبت کند.
انتهای پیام
