۱۴۰۵-۰۳-۲۷ | ۱۸:۵۶
اجرای طرح پزشک خانواده؛ گامی ماندگار در ارتقای نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تأکید کرد

اجرای طرح پزشک خانواده؛ گامی ماندگار در ارتقای نظام سلامت

کرمان (ایسنا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم اجرای طرح پزشک خانواده را گامی ماندگار در ارتقاء نظام سلامت دانست و گفت: این طرح یکی از برنامه‌های بزرگ و تاریخی در سطح کشور است که هم‌اکنون در فاز دوم و در ۲۰ شهر کشور اجرایی شده است.

دکتر علی رادفر ۲۷ خرداد در مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بم با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده اظهار کرد: این طرح یکی از برنامه‌های بزرگ و تاریخی در سطح کشور است که هم‌اکنون در فاز دوم و در ۲۰ شهر کشور اجرایی شده و بم نیز به عنوان یکی از شهرهای این مرحله، وظیفه دارد این طرح کلان را به شکل کامل و بدون نقص به عنوان یک یادگار ماندگار در حوزه سلامت اجرایی کند.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده، مسئولیتی خطیر است که بر عهده مدیریت شبکه بهداشت قرار دارد. در این مسیر، استانداران به عنوان مسئولان ارشد استانی دارای اختیارات ویژه برای پیشبرد برنامه هستند و دانشگاه علوم پزشکی نیز با پایش مستمر و گام‌به‌گام، در کنار تیم اجرایی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در پایان بیان کرد: موفقیت این طرح نیازمند هم‌افزایی تمام ارکان شهرستان است. از نهادهای فرهنگی همچون دفتر امام‌ جمعه، شوراها، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا دستگاه‌های خدمات‌رسان و بیمه‌ها از جمله تأمین اجتماعی و جمعیت هلال‌احمر، همگی باید با تعامل و همکاری همه‌جانبه، برای تحقق اهداف سلامت‌محور این طرح ملی دست به دست هم دهند.

به گزارش ایسنا، وحدت عیدی فرماندار شهرستان بم نیز اظهار کرد: هیچ‌گاه در امور داخلی یک مدیر دخالت نکرده‌ام و این کار را درست نمی‌دانم، زیرا دخالت در مدیریت، موجب تضعیف مدیر می‌شود. مدیران می‌توانند از نظرات مشورتی افراد باتجربه استفاده کنند، اما تصمیم نهایی باید با خود مدیر باشد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: وزارت بهداشت در واقع خط مقدم سلامت جامعه است و اگر اصول بهداشتی به‌درستی رعایت شود، بسیاری از بیماری‌ها یا به‌وجود نمی‌آیند یا بسیار کمتر می‌شوند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات حوزه بهداشت و درمان در مقایسه با پیش از انقلاب رشد چشمگیری داشته و این موضوع در روستاها و مناطق پرجمعیت به‌خوبی قابل مشاهده است.

عیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مرکز بهداشت بم، تأکید کرد: نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر مجموعه است و باید برای ایجاد انگیزه در کارکنان تلاش شود. هیچ‌یک از نیروها نباید احساس کنند حق آنان تضییع شده یا جایگاهشان بر اساس شایستگی و تخصص تعیین نشده است.

فرماندار بم همچنین بر ضرورت بازدیدهای دوره‌ای از مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت تأکید کرد و افزود: بهورز شاغل در یک روستا باید احساس کند مدیری بر عملکرد او نظارت دارد و مسائل و مشکلاتش را پیگیری می‌کند؛ این موضوع موجب افزایش انگیزه و کارآمدی مجموعه خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم از خدمات دکتر دریجانی، مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان تجلیل و محمدعلی برخوردار به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

اجرای طرح پزشک خانواده؛ گامی ماندگار در ارتقاء نظام سلامت

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها