۱۴۰۵-۰۳-۲۸ | ۲۳:۱۰
منبع: نمایندگی سمنان
تأکید فرماندار سمنان بر توجه بیشتر دستگاه ها به سلامت روان دانش‌آموزان

تأکید فرماندار سمنان بر توجه بیشتر دستگاه ها به سلامت روان دانش‌آموزان

سمنان (ایسنا) - فرماندار سمنان گفت: نتایج حاصل از غربالگری‌های انجام شده نشان می‌دهد توجه به سلامت روان دانش‌آموزان باید به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط دنبال شود.

مهدی صمیمیان در نشست بررسی موضوع نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) با قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه شناسایی و پایش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های عضو نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان نسل نوجوان و جوان افزود: برای مواجهه مؤثر با این چالش‌ها، تمامی دستگاه‌های عضو طرح نماد باید با برنامه‌ریزی منسجم، هماهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی، اقدامات عملیاتی و هدفمند را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار سمنان با اشاره به ضرورت نیازسنجی دقیق و احصاء مسئولیت دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: پس از جمع‌بندی نتایج بررسی‌ها، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط در فرمانداری برگزار خواهد شد تا هر مجموعه متناسب با وظایف خود نسبت به اجرای برنامه‌های مورد نیاز اقدام کند.

صمیمیان بر توسعه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی تأکید و تصریح کرد: فراهم‌سازی فضاهای مناسب برای ارائه خدمات مشاوره، بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان حوزه سلامت روان و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و گروه‌های آسیب‌پذیر، خواستار برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای ارائه خدمات حمایتی، آموزشی و فرهنگی در این مناطق شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان امروز پنجشنبه ۲۸ خرداد، در این نشست، گزارشی از وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان، نتایج غربالگری‌های انجام شده، چالش‌های موجود و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها