۱۴۰۵-۰۳-۳۰ | ۰۹:۰۴
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

فرماندار زهک مطرح کرد

ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - فرماندار شهرستان زهک گفت: مرزها در توسعه اقتصادی اهمیت راهبردی دارند و باید تدابیر لازم برای رونق بازارچه‌های مرزی و ایجاد بسترهای مناسب جهت انتفاع مستقیم مرزنشینان از ظرفیت‌های موجود و بهره‌برداری حداکثری از مرز و ظرفیت بازارچه‌های مرزی اندیشیده و اتخاذ شود.

روح الله جهانتیغ  ۳۰ خرداد در دیدار با شهرکی مدیر کل بازارچه های مرزی استان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی‌کردن اقدامات حمایتی، می‌توان معیشت ساکنان مناطق مرزی را از طریق پتانسیل‌های اقتصادی هم‌مرز با کشورهای همسایه بهبود بخشید و این تنها قسمتی از پتانسیل‌های مرزی منطقه است.

وی با اشاره به ظرفیت های بازارچه های مرزی خصوصا مرز زهک بیان کرد: این بازارچه مرزی به عنوان یک معبر رسمی، ظرفیت‌های بسیار مطلوبی را برای گسترش تعاملات تجاری با کشور همسایه فراهم کرده است و درحال حضور واردات دام از معابر مرزی زهک انجام می‌شود و فعال‌سازی این معبر می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مردم منطقه، نقشی کلیدی در ارتقای سطح تبادلات اقتصادی و سیاسی میان دو کشور ایفا کند.

جهانتیغ افزود: بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور خصوصا کالاهای اساسی از طریق همین مبادی مرزی در استان و شهرستان تأمین می‌شود که این امر نشان‌دهنده نقش‌آفرینی مؤثر این منطقه در زنجیره تأمین کشور است و نباید از ظرفیت‌های مرزی برای توسعه ملی غافل شد چرا که مرزهای استان فراتر از یک محدوده جغرافیایی، شریان‌های حیاتی برای تداوم روند توزیع کالاهای اساسی محسوب می‌شوند.

فرماندار زهک گفت: مرزنشینان بازوان توانمند تأمین امنیت و اقتصاد کشور هستند و باید موانع موجود بر سر راه فعالیت‌های تجاری بازارچه‌های مرزی را هرچه سریع تر رفع کرد بدون شک در این مسیر با هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط، شاهد تحولی ملموس در بهره‌وری از ظرفیت‌های مرزی شهرستان خواهیم بود که نتیجه‌ای جز تقویت امنیت غذایی کشور و بهبود رفاه عمومی برای مردم منطقه زهک در بر نخواهد داشت.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها