۱۴۰۵-۰۳-۳۰ | ۱۰:۱۷
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
لزوم ساخت باند دوم محور ترانزیتی زهک ـ میلک مهمترین مسیر ترانزیت شرق کشور

فرماندار مطرح کرد

لزوم ساخت باند دوم محور ترانزیتی زهک ـ میلک مهمترین مسیر ترانزیت شرق کشور

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - فرماندار شهرستان زهک در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر تسریع در اجرای باند دوم محور ترانزیتی محمدآباد ـ زهک ـ میلک به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای ترانزیتی شرق کشور تأکید کرد و خواستار توجه ویژه به بهبود زیرساختی حوزه راه و حمل‌ونقل شهرستان شد.

روح‌الله جهانتیغ ۳۰ خرداد در این دیدار گفت: محور ترانزیتی محمدآباد ـ زهک ـ میلک در توسعه تجارت، ترانزیت و رونق اقتصادی منطقه نقش راهبردی ایفا می کند و رونق بازارچه های مرزی شهرستان را نیز به همراه دارد.

وی اظهار کرد: تکمیل هرچه سریع‌تر باند دوم این محور از مطالبات جدی مردم و فعالان حوزه حمل‌ونقل بوده و نقش مؤثری در افزایش ایمنی تردد، کاهش تصادفات و توسعه مبادلات تجاری از طریق مرز میلک خواهد داشت.

جهانتیغ بر ضرورت شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی و فرعی شهرستان تأکید کرد و افزود: اجرای اقدامات ایمن‌سازی، اصلاح هندسی و افزایش علائم هشداردهنده در مسیرهای پرخطر از جمله اقداماتی است که تا کنون در شهرستان انجام شده و خوشبختانه کاهش حوادث رانندگی را در بر داشته است.

وی در خصوص محورهای روستایی اظهار کرد: احیا روکش آسفالت محورهای روستایی و احداث جاده‌های آنتنی با طول کمتر از ۱۰۰۰ متر برای اتصال روستاها به شبکه راه‌های اصلی هرچند کوتاه اما اثرگذار است و دسترسی روستاییان به خدمات عمومی را بهبود می بخشد.

فرماندار زهک گفت: بهبود روشنایی معابر از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و در نقاطی این طرح اجرایی شده و بهبود روشنایی بلوار کفتارگی نیز در دستور کار قرار دارد.

روح الله جهانتیغ به گستردگی حوزه راههای شهرستان و حجم بالای مأموریت‌های راهداری، اختصاص ماشین‌آلات تخصصی و مناسب به حوزه راهداری شهرستان را ضروری دانست و افزود: تجهیز ناوگان راهداری نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات، نگهداری راه‌ها و مدیریت شرایط بحرانی خواهد داشت اما علاوه بر آن باید بر برنامه‌ریزی هدفمند برای بهره‌گیری از ظرفیت اکیپ وحدت سیستان متناسب با نیازها و ظرفیت‌های هر شهرستان داشت.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها