۱۴۰۵-۰۳-۳۱ | ۱۶:۴۴
منبع: نمایندگی فارس
راه‌اندازی پاسخگویی هوشمند دارویی در شیراز

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

راه‌اندازی پاسخگویی هوشمند دارویی در شیراز

فارس (ایسنا) - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای طرح تحول دیجیتال در خدمات پاسخگویی دارویی خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی مراجعات و ارتقای کیفیت خدمات، میز خدمت حضوری این معاونت به یک سامانه هوشمند و برخط تبدیل شده است.

محمدجواد خشنود، یکشنبه ۳۱ خرداد در نشست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انتقال میز خدمت حضوری این معاونت به یک پلتفرم هوشمند مجازی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تسهیل دسترسی بیماران، کاهش مراجعات حضوری و تسریع در پاسخگویی به درخواست‌های مرتبط با تأمین دارو انجام شده است.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی مجموعه علوم پزشکی، کاهش دغدغه‌های درمانی مردم است و با توجه به حجم بالای مراجعات حضوری به میز خدمت معاونت غذا و دارو، ضرورت تسریع در پاسخگویی به بیماران و همراهان آنان احساس می‌شد.

خشنود افزود: بر همین اساس و با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، فرآیند پاسخگویی از حالت حضوری به یک بستر هوشمند و آنلاین منتقل شده است.

رفع مشکلات مراجعه حضوری بیماران

وی با اشاره به مشکلات پیشین مراجعان گفت: پیش از این، بیماران برای دریافت راهنمایی در زمینه موجودی دارو یا تأیید حواله‌های دارویی ناچار به مراجعه حضوری بودند که این موضوع موجب اتلاف وقت و افزایش تراکم کاری در میز خدمت می‌شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه افزود: با راه‌اندازی این سامانه، بسیاری از این محدودیت‌ها برطرف شده و خدمات با سرعت و کیفیت بالاتری ارائه می‌شود.

وی در تشریح شیوه استفاده از این خدمت گفت: شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری از طریق آدرس اینترنتی https://fdo.sums.ac.ir/bo یا با اسکن بارکدهای نصب‌شده در داروخانه‌ها و فضای مجازی، وارد بخش پاسخگویی هوشمند شوند.

به گفته خشنود، در این سامانه کارشناسان معاونت غذا و دارو در کوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست‌ها را بررسی کرده و راهنمایی‌های لازم در خصوص تأمین دارو و فرآیندهای اداری را ارائه می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان اظهار کرد: شعار ما «عدالت و سرعت در ارائه خدمات دارویی به بیماران» است و امیدواریم با اجرای این طرح، گامی مؤثر در جهت توسعه دولت الکترونیک در حوزه سلامت و بهبود خدمات‌رسانی به بیماران برداشته شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها