۱۴۰۵-۰۳-۳۱ | ۱۸:۰۶
منبع: نمایندگی خراسان جنوبی
تأمین اعتبار پروژه‌های زیرساختی خراسان جنوبی، فراتر از تعهدات دولت چهاردهم

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد

تأمین اعتبار پروژه‌های زیرساختی خراسان جنوبی، فراتر از تعهدات دولت چهاردهم

خراسان جنوبی (ایسنا) - استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت چهاردهم فراتر از تعهدات خود، اعتبارات ارزشمندی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان اختصاص داده است.

سید محمدرضا هاشمی روز یکشنبه ۳۱ خرداد در سومین جلسه شورای اداری استان با تأکید بر اینکه جذب اعتبارات ملی و رضایتمندی مردم مهمترین شاخص ارزیابی مدیران است، گفت: مدیران باید با حضور میدانی، پیگیری مستمر و تعامل سازنده با دستگاه‌های ملی و نمایندگان مجلس، روند اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان را شتاب ببخشند.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های استان حاصل وحدت، همدلی و کار تیمی است، افزود: هر آنچه امروز در استان رقم خورده، نتیجه همراهی و هم‌افزایی همه مسئولان است و باید این سرمایه ارزشمند حفظ شود.

استاندار سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی را منشأ تحولات مهم در استان دانست و اظهار داشت: دولت چهاردهم فراتر از تعهدات خود، اعتبارات ارزشمندی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان اختصاص داده که پروژه راه‌آهن از مهم‌ترین این طرح‌هاست.

هاشمی با اشاره به موفقیت‌های استان در حوزه صادرات به افغانستان، اجرای برنامه ایران‌جان و کسب رتبه برتر در طرح زندگی با آیه‌ها، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش مجموعه مدیریتی استان و همکاری همه دستگاه‌هاست.

وی، کمبود آب شرب، تسریع در روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و واگذاری زمین در قالب قانون جوانی جمعیت را از مهمترین مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: مدیران باید با جدیت این موضوعات را پیگیری کرده و زمینه افزایش رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند.

استاندار با اشاره به در پیش بودن مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر امام شهید، بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی به زائران تأکید کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر تردد زائران، همه دستگاه‌ها باید در حوزه‌های اسکان، سوخت، خدمات بانکی و ..، آمادگی کامل داشته باشند.

هاشمی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از تأکیدات رئیس‌جمهور دانست و تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف انرژی به‌صورت مستمر ارزیابی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه جذب اعتبارات ملی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی مدیران است، خاطرنشان کرد: مدیران علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی، با حضور مستمر در وزارتخانه‌ها و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس، منابع ملی بیشتری را برای اجرای طرح‌های استان جذب کنند.

هاشمی، حضور مستمر مدیران در شهرستان‌ها را ضروری دانست و گفت: بسیاری از مشکلات مردم با حضور میدانی مدیران قابل حل است.

وی تعامل با نمایندگان مجلس، شوراهای نظارتی، رسانه‌ها و نخبگان را از الزامات مدیریت موفق برشمرد و افزود: مدیران باید با روحیه تعامل، پاسخگویی و ریسک‌پذیری، مسیر سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها را تسهیل کنند.

استاندار بر تسریع در روند صدور مجوزها، تکریم ارباب‌رجوع، پیگیری توسعه بازارچه‌های مرزی، تقویت پروازهای استان، تکمیل پروژه راه‌آهن و پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری تأکید کرد و گفت: این اقدامات نقش مهمی در رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار خراسان جنوبی دارند.

هاشمی از اقدامات حوزه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی در تأمین امنیت استان قدردانی کرد و افزود: همه مدیران باید با روحیه جهادی، خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و با پیگیری مستمر زمینه ارتقای رضایت عمومی را فراهم کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها