حمید ملانوری شمسی شامگاه یکشنبه ۳۱ خرداد در جلسه هماهنگی برنامه «یومالعطش» با تأکید بر اهمیت این مراسم، اظهار کرد: این برنامه صرفاً یک نمایش نیست و همه مجموعهها با هدف ایجاد یک اقدام ماندگار و ارزشمند برای انسجامبخشی بیشتر به عزاداریها تلاش میکنند.
وی با اشاره به ضرورت هماهنگی میان بخشهای اجرایی، مدیریتی و امنیتی، افزود: فرمانداری، سپاه، شهرداری و سایر دستگاههای مسئول باید با تعامل و هماهنگی بیشتر، زمینه برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم را فراهم کنند تا بتوان با تدبیر و استحکام بیشتر، برنامهای در شأن مردم و اهل بیت (ع) برگزار کرد.
استاندار همدان با بیان اینکه موضوع برگزاری مراسم «یومالعطش» در شورای تأمین استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: تمامی دستگاههای امنیتی، اطلاعاتی و اجرایی پای کار هستند و برنامهریزیهای لازم متناسب با شرایط و حجم حضور مردم انجام شده است.
ملانوری شمسی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل امنیتی، خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم تهدیدات و حضور گسترده مردم، باید پوششهای امنیتی و اجرایی لازم با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود.
وی هدف از برگزاری این مراسم را انجام کاری فاخر، ارزشمند و بهیادماندنی دانست و خواستار استفاده از ظرفیت دستگاهها، دانشگاهها، آموزش و پرورش، حوزههای علمیه، ائمه جماعات و هیئتهای مذهبی برای اطلاعرسانی و دعوت از مردم شد.
استاندار همدان همچنین بر حضور منسجم هیئتهای مذهبی دستگاههای اجرایی در این مراسم تأکید کرد و گفت: حضور پرشور مردم و هیئتهای مذهبی میتواند جلوهای باشکوه از ارادت به سیدالشهدا (ع) و استمرار فرهنگ عاشورایی را به نمایش بگذارد.
انتهای پیام
