۱۴۰۵-۰۴-۰۲ | ۱۸:۰۴
مرکز اهدای خون قم در تاسوعا و عاشورا پذیرای عزاداران حسینی است

مرکز اهدای خون قم در تاسوعا و عاشورا پذیرای عزاداران حسینی است

قم (ایسنا) - معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم، با اشاره به برنامه مراکز اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی گفت: در تاسوعا و عاشورا حسینی امسال، مرکز اهدای خون حضرت روح‌الله واقع در میدان روح‌الله از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ پذیرای داوطلبان اهدای خون و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خواهد بود.

دکتر علیرضا کبیری  ضمن اشاره بر آمار اهدای خون در خردادماه امسال گفت: در خرداد سال جاری سه هزار و ۲۵۸ نفر از داوطلبین مراجعه کننده به مراکز اهدای خون استان قم موفق به اهدای خون شدند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم افزود: در استان قم دو مرکز اهدای خون در بلوار پانزده خرداد و دیگری در میدان روح‌الله، جنب دبیرستان ماندگار امام صادق (ع) فعالیت می‌کنند و پذیرای داوطلبان اهدای خون هستند.

وی افزایش تعداد بانوان اهداکننده خون در خرداد را مورد توجه قرار داد و گفت: اخیرا شاهد افزایش حضور اجتماعی بانوان در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم و این روند در حوزه اهدای خون نیز مشاهده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که میزان مشارکت بانوان در مقایسه با ماه‌های گذشته و همچنین مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم، با اشاره به برنامه مراکز اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی گفت: در تاسوعا و عاشورا حسینی امسال، مرکز اهدای خون حضرت روح‌الله واقع در میدان روح‌الله از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ پذیرای داوطلبان اهدای خون و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت اهدای مستمر خون اظهار کرد: بهترین محل ذخیره خون در رگ‌های اهداکنندگان است و با توجه به عمر محدود خون و فرآورده‌های خونی در خارج از بدن انسان، از داوطلبان تقاضا می‌شود اهدای خون خود را فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

کبیری افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه‌های محرم و صفر برای اهدای خون مراجعه کرده و نذر خود را در این ایام به انجام برسانند تا نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی به‌صورت مستمر تأمین شود.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم در پایان از تمامی هم‌استانی‌ها و داوطلبان اهدای خون درخواست کرد در صورت مراجعه به این مرکز، حتماً کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام دکتر علیرضا کبیری  ضمن اشاره بر آمار اهدای خون در خردادماه امسال گفت: در خرداد سال جاری سه هزار و ۲۵۸ نفر از داوطلبین مراجعه کننده به مراکز اهدای خون استان قم موفق به اهدای خون شدند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم افزود: در استان قم دو مرکز اهدای خون در بلوار پانزده خرداد و دیگری در میدان روح‌الله، جنب دبیرستان ماندگار امام صادق (ع) فعالیت می‌کنند و پذیرای داوطلبان اهدای خون هستند.

وی افزایش تعداد بانوان اهداکننده خون در خرداد را مورد توجه قرار داد و گفت: اخیرا شاهد افزایش حضور اجتماعی بانوان در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم و این روند در حوزه اهدای خون نیز مشاهده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که میزان مشارکت بانوان در مقایسه با ماه‌های گذشته و همچنین مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم، با اشاره به برنامه مراکز اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی گفت: در تاسوعا و عاشورا حسینی امسال، مرکز اهدای خون حضرت روح‌الله واقع در میدان روح‌الله از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ پذیرای داوطلبان اهدای خون و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت اهدای مستمر خون اظهار کرد: بهترین محل ذخیره خون در رگ‌های اهداکنندگان است و با توجه به عمر محدود خون و فرآورده‌های خونی در خارج از بدن انسان، از داوطلبان تقاضا می‌شود اهدای خون خود را فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

کبیری افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه‌های محرم و صفر برای اهدای خون مراجعه کرده و نذر خود را در این ایام به انجام برسانند تا نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی به‌صورت مستمر تأمین شود.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان قم در پایان از تمامی هم‌استانی‌ها و داوطلبان اهدای خون درخواست کرد در صورت مراجعه به این مرکز، حتماً کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام 

آخرین اخبار استان ها