۱۴۰۵-۰۴-۰۶ | ۱۵:۴۶
زایمان موفق مادر باردار در منزل با حضور به‌موقع اورژانس دهو در میناب

زایمان موفق مادر باردار در منزل با حضور به‌موقع اورژانس دهو در میناب

هرمزگان (ایسنا) - سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی شرق هرمزگان از انجام موفق یک مورد زایمان در منزل توسط کارشناسان اورژانس پایگاه دهو در روستای ماشهران شهرستان میناب خبر داد.

عبدالهادی رنجبر با تشریح جزئیات این مأموریت اظهار کرد: ساعت ۸:۰۶ صبح امروز شنبه ششم، در پی تماس با مرکز پیام اورژانس میناب و اعلام شروع مراحل زایمان یک مادر باردار، تیم عملیاتی پایگاه اورژانس دهو بلافاصله به محل اعزام شد.

وی افزود: کارشناسان اورژانس در ساعت ۸:۱۶ بر بالین مادر باردار ۳۶ ساله در روستای ماشهران حاضر شدند. با توجه به شرایط مادر و آغاز روند زایمان، اقدامات لازم درمانی و حمایتی در محل انجام شد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی شرق هرمزگان ادامه داد: با اقدام سریع و به‌موقع تیم اورژانس، آماده‌سازی ست تخصصی زایمان و همچنین همکاری مامای منطقه، نوزاد در شرایطی ایمن و تحت حمایت کامل متولد شد.

رنجبر با اشاره به مراقبت‌های پس از زایمان تصریح کرد: بلافاصله پس از تولد، علائم حیاتی مادر و نوزاد توسط تکنسین‌های اورژانس بررسی و پایش شد و با تداوم مراقبت‌ها در طول مسیر انتقال، هر دو در وضعیت عمومی مطلوب به بخش زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب منتقل شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نوزاد متولدشده با نمره آپگار ۹ و در شرایط جسمی مناسب تحویل کادر درمان بیمارستان شد.

به گزارش ایسنا به نقل از راوابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شرق هرمزگان در روز شنبه ششم، رنجبر در پایان از تلاش کارشناسان پایگاه اورژانس دهو و همکاری مامای محلی در این مأموریت موفقیت‌آمیز قدردانی کرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها