به گزارش ایسنا، گزارشهایی که توسط رویترز مشاهده شده، نشان میدهد که شرکت اسپیسایکس(SpaceX) قرار است ساخت یک خط لوله گاز طبیعی در تگزاس را آغاز کند که ۸ مایل از محل شروع در بندر براونزویل تا پایگاه استاربیس(Starbase) این شرکت امتداد دارد.
رویترز گزارش میدهد که ساخت این خط لوله از ماه آینده آغاز میشود و انتظار میرود تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۷ به پایان برسد و راهاندازی شود.
این خط لوله ۱۶ اینچی، گاز طبیعی را مستقیم به «استاربیس» منتقل میکند تا بتوان آن را در آنجا به متان مایع برای استارشیپ تبدیل کرد.
این شرکت تابستان گذشته طرحهای مهندسی خود را برای ساخت یک مرکز مایعسازی در محل، به سپاه مهندسان ایالات متحده ارائه کرده است. اسپیسایکس در حال حاضر توسط اداره هوانوردی فدرال(FAA) برای حداکثر ۲۵ پرتاب در سال تأیید شده است، اگرچه از زمان اولین پرواز موشک «استارشیپ» در آوریل ۲۰۲۳، اسپیسایکس تاکنون تنها ۱۲ بار آن را پرتاب کرده است.
گفتنی است که هر پرتاب استارشیپ به حدود ۶۳۰ هزار گالن متان مایع نیاز دارد که توسط صدها کامیون تانکر حمل میشود.
ساخت احتمالی این خط لوله جدید، نگرانیهای زیستمحیطی جدیدی را برای منطقه اطراف پایگاه «استاربیس» که شامل زیستگاههای حساس تالابی است، ایجاد میکند. رویترز میگوید شواهد نشان میدهد که اسپیس ایکس حفاری در نزدیکی این محل و سایر نقاط تگزاس را بررسی کرده است.
انتهای پیام
