۱۴۰۵-۰۴-۰۷ | ۱۱:۲۴
منبع: نمایندگی همدان
رئیس منابع طبیعی: استقرار غیرمجاز در منابع طبیعی ملایر مورد پیگیری قرار می‌گیرد

رئیس منابع طبیعی: استقرار غیرمجاز در منابع طبیعی ملایر مورد پیگیری قرار می‌گیرد

همدان (ایسنا) - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بر ضرورت صیانت از مراتع و اراضی ملی تأکید کرد و گفت: هر گونه استقرار و بهره‌برداری غیرمجاز از عرصه‌های منابع طبیعی برابر مقررات مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

جواد زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یگان حفاظت اداره با حضور در منطقه «پریدر ابوالحسن» و در پی گزارش‌های مردمی، به عشایر مستقر در این منطقه نسبت به ترک منطقه و رعایت ضوابط قانونی تذکر داد.

وی به گشت‌زنی در روستای چغایی ملایر برای ساماندهی و اخطار به عشایر غیرمجاز اشاره و اظهارکرد: در پی گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر حضور و فعالیت عشایر غیرمجاز در مناطق اطراف روستای چغایی از توابع شهرستان ملایر، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری نیروی انتظامی سامن، گشت‌زنی و بررسی میدانی را در دستور کار قرار دادند.

زنگنه با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از چرای بی‌رویه دام در مناطق ممنوعه و حفظ منابع طبیعی، ساماندهی و نظم‌بخشی به مراتع و جلوگیری از بروز تنش‌های احتمالی میان ساکنان محلی و عشایر صورت گرفت، افزود: رعایت حقوق اهالی روستا و حفاظت از مراتع ضروری است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه در این راستا، مقرر شده است از ورود عشایر فاقد مجوز به مناطق حساس جلوگیری شود و در صورت تکرار تخلف، برخورد قانونی لازم صورت گیرد، اظهارکرد: موضوع شخم و کشت در اراضی ملی واقع در پلاک ثبتی «سالار آباد» ملایر با حضور مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی ملایر مورد بررسی قرار گرفت.

زنگنه با اشاره به اینکه در جریان این بازدید میدانی مشخص شد که بخشی از اراضی ملی در این منطقه به‌صورت غیرقانونی کشت و تغییر کاربری یافته است، گفت: بر اساس اعلام یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر، پرونده متخلفان این اقدام غیرقانونی تشکیل و با مستندات کامل به مراجع قضایی ارجاع می شود.

وی تصریح کرد: هرگونه تعرض به اراضی ملی، پیگرد قانونی دارد و برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار قرار دارد تا از تکرار چنین تخلفاتی در مناطق تحت حفاظت جلوگیری شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها