با توجه به ضرورت کاهش مصرف انرژی در فصل گرما به خصوص مصرف بهینه برق، حرم بانوی کرامت با مدیریت بهینه مصرف اقدام به کاهش مصرف برق در بخشهای روشنایی و سرمایشی آستان مقدس کرده است.
بر اساس این گزارش مدیریت فنی و مهندسی حرم مطهر در صحن امام رضا(ع) روشنایی شب کاهش ۳۰ درصدی و در رواق شهید امام خامنهای کاهش ۲۰ درصدی شبانه روزی و در شبستان امام خمینی(ره) نیز به صورت مقطعی در طول شبانه روز، کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق را اعمال کرده است.
به گزارش ایسنا و نقل از روابط عمومی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در روز ۷ تیر، همچنین تنظیم سرمایش اتاقها و فضاهای اداری در ساعات کاری و افزایش چند درجهای دمای چیلرهای حرم مطهر در کنار استفاده از چیلرهای جذبی و خارج کردن کامل چیلرهای تراکمی از مدار از اقدامات آستان مقدس بانوی کرامت در راستای کاهش مصرف انرژی در بخش سرمایشی بوده است.
انتهای پیام
