• یکشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8312-06561

مهندس جهانگيري در نشست خبري، 30 مجتمع آب‌درماني احداث مي‌شوند مديريت هتل لاله به بخش خصوصي واگذار مي‌شود آكور براي ساخت 5 هتل پنج ستاره اعلام آمادگي كرد

مهندس جهانگيري در نشست خبري،
30 مجتمع آب‌درماني احداث مي‌شوند
مديريت هتل لاله به بخش خصوصي واگذار مي‌شود
آكور براي ساخت 5 هتل پنج ستاره اعلام آمادگي كرد

مهدي جهانگيري گفت: در پي ناتواني 3 شركت خصوصي راه يافته به مرحله‌ي دوم مزايده از پرداخت 5 درصد قيمت كف براي برگزاري مزايده‌ي نهايي، طرح فروش هتل لاله منتفي شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، مديرعامل شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران در نشستي مطبوعاتي كه با محور فعاليتهاي اين شركت در هتل لاله برگزار شد اظهار داشت: طرح فروش هتل لاله كه از چندي پيش و با اعلام آگهي‌هاي مختلف در روزنامه‌هاي داخلي و حتي روزنامه‌هاي انگليسي و عربي زبان صورت گرفت در نهايت با حضور 3 شركت خصوصي به مرحله‌ي نيمه پاياني رسيد كه متاسفانه به دليل ناتواني هر يك از اين شركتها از پرداخت حدود 2 ميليارد و صد ميليون تومان از كل 42 ميليارد تومان قيمت كف فروش هتل، اين مزايده منتفي شد.

وي افزود: با اين وجود به دنبال سياستهاي شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران در خصوصي‌سازي مايملك خود مديريت اين هتل به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

جهانگيري ادامه داد: در خصوص واگذاري مديريت اين هتل به بخش خصوصي با شركت بزرگ هتلداري آكور فرانسه كه در بيش از 4 هزار هتل در سراسر دنيا داراي مديريت يا مالكيت است، وارد مذاكره شده‌ايم.

وي گفت: بنابراين مذاكرات از پايان فروردين ماه سال 84 مديريت هتل لاله به شركت آكور فرانسه واگذار مي‌شود.

وي تاكيد كرد: همزمان با اين واگذاري آگهي انتخاب مشاوره‌اي براي بازسازي هتل لاله و اجراي طرح توسعه‌ي آن صورت مي‌گيرد كه طي آن 51 درصد از سهام هتل را به شركتهايي كه در اين امر فعاليت كنند، واگذار مي‌كنيم.

به گفته‌ي مديرعامل شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران، شركت هتل‌سازي آكور از هم اكنون براي ساخت 5 هتل 5 ستاره تهران، مشهد، اصفهان و شيراز و ساخت 12 هزار اتاق و 4 هزار تخت اعلام آمادگي كرده‌ است.

وي اظهار اميدواري كرد: با استقبال آكوري‌ها پس از بازسازي كامل هتل لاله اين هتل در ليست هتل‌هاي جهاني اين شركت قرار بگيرد.

به گفته‌ي جهانگيري، هتل لاله در سال گذشته با ميانگين ضريب اشغال بيش از 70 درصد و 5/8 ميليارد فروش تنها 9/2 درصد سودآوري داشته است كه علت اين امر فرسودگي و نابساماني كيفيت آن است.

به گفته‌ي جهانگيري با واگذاري اين هتل به بخش خصوصي و احداث بال غربي آن شرايط مطلوب به اين هتل بازمي‌گردد.

مديرعامل شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران همچنين از ساخت صد هتل 3 ستاره در سراسر استانهاي كشور بجز تهران خبر داد و گفت: به دليل نياز جدي صنعت گردشگري كشور به زيرساختهاي اقامتي در يك حكومت ملي زمينه‌ي ساخت 100 هتل سه ستاره با تفاهم ميان شركت و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فراهم شده است.

وي افزود: در اين طرح با همكاري سازمانها و وزارتخانه‌هايي چون منابع طبيعي و مسكن و شهرسازي و نهادهاي حاكميتي استانها، زمين اين هتل‌ها به قيمت منطقه‌اي در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي‌گيرد.

به گفته‌ي جهانگيري شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران موظف است با انتخاب مشاوري داخلي طرح توجهي فني و اقتصادي اين صد هتل را تدوين كند.

جهانگيري در خصوص هزينه‌ي ساخت 100 هتل 3 ستاره گفت: تامين حداقل 70 درصد اعتبارات اين طرح بر عهده‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و از طريق برداشت از حساب ذخيره‌ي ارزي است.

وي تاكيد كرد: مهمترين تعهد دولت در تفاهمنامه‌ي احداث هتلها اين است كه در صورت پرنشدن ميزان پذيرش هتلها كمتر از ميزان تعيين شده، دولت سرويسها و خدمات اين هتلها را خريداري مي‌كند. با اين طرح هيچ يك از سرمايه‌گذاران هتل‌ها متضرر نمي‌شود.

به گفته‌ي وي كميسيون فني انتخاب مشاور داخلي از چهارشنبه هفته‌ي گذشته فعاليت خود را آغاز كرده است، به طوريكه تا قبل از سال يا اوايل فروردين ماه اين مشارو انتخاب و جهت انتخاب زير مجموعه‌هاي خود و استفاده از طراحي‌ها و معماريهاي مشاورين معتبر هتل‌سازي دنيا، اقدام به فعاليت مي‌كند.

مديرعامل توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران با تاكيد بر جلب مشاركت سرمايه‌گذاران خارجي و بخصوص اروپايي‌ در اجراي طرح ساخت صد هتل 3 ستاره اعلام كرد: در اين طرح سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري متعهد به پرداخت 200 ميليون دلار اعتبار جهت اجراي اين طحر شده است.

به گزارش ايسنا، مديرعامل توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران با اعلام خبر ساخت 30 مجتمع آب درماني در كشور گفت: استفاده از پتانسيلهاي بالاي توريسم درماني آبهاي گرم و معدني سرعين و نقاط مختلف كشور و بخصوص تجربه‌ي موفق مجتمع آب درماني سبلان در سرعين امكان ساخت 30 مجتمع آب درماني را فراهم كرده است.

وي گفت: با تاسيس يك شركت جديد بنام توسعه‌ي مجتمع‌هاي آب درماني كشور، احداث اين مجتمع‌ها اجرايي مي‌شود.

به گفته‌ي وي در شناسايي نقاط و نوع مجتمع‌هاي آب درماني از يك تيم متخصص ژاپني دعوت به همكاري شده است.

جهانگيري تاكيد كرد: اين تيم ژاپني در خصوص آبهاي گرم دماوند مطالعاتي انجام داده‌اند كه به پايان رسده و جهت اجرا به يك مشاور داخلي واگذار شده است.

وي اضافه كرد: توسعه‌ي مجتمع‌هاي آب درماني خصوصي خواهد بود و تنها بخشي از سهام آن به شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران واگذار مي‌شود.

وي همچنين از اختصاص 1 ميليارد تومان براي توسعه‌ و بازسازي مجتمع آب درماني سبلان خبر داد و گفت: اين مجتمع با 7 هزار و دويست متر زيربنا از نظر فيزيكي و ساختاري فرسوده شده است و نيازمند بازسازي است.

به گفته‌ي جهانگيري، مجتمع‌هاي آب درماني به دليل اقتصادي بودن و مورد استقبال قرار گرفتن از سوي مردم سودآوري مناسبي را به دنبال دارند، به طوريكه سال گذشته مجتمع آب درماني سبلان بيش از 1 ميليارد تومان سود خالص را در بر داشته است.

توسعه‌ي مجتمع‌هاي بين راهي و ساماندهي 50 رستوران در مسيرهاي مختلف كشور از ديگر مباحثي بود كه جهانگيري آن را اعلام داشت.

به گفته‌ي وي، شركت مجمتع بين‌راهي اوج كه يكي ز زيرمجموعه‌هاي شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران است ساماندهي و احداث 10 رستوران بين راهي را از اوايل ارديبهشت ماه آغاز مي‌كند.

جهانگيري اضافه كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در تعهد‌نامه‌اي تامين بخش عمده‌ي اعتبارات اين طرح را بر عهده گرفته است.

به گفته‌ي وي، براي هر پروژه‌ي مجتمع بين راهي بين 800 ميليون تا 1 ميليارد تومان هزينه لازم است.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين طرح، با مشاركت يك تيم از شركت هوروات اتريش مطالعات ساخت هتل و پيست اسكي آلوارس در 30 كيلومتري شهر سرعين اردبيل و احداث تله كابين آن انجام شده است.

مديرعامل شركت توسعه‌ي مهمانخانه‌هاي ايران در پايان نشست مطبوعاتي خود تاكيد كرد: اين شركت آمادگي خود جهت واگذاري هر يك از اين طرح‌ها و حتي مالكيت خود در هر مرحله‌اي از اجرا به بخش خصوصي جهت كاهش تصدي‌گريهاي دولتي اعلام مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha