عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي: در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري با ماهيت خروج ارز نبايد سرمايهگذاري شود
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نبايد در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري با ماهيت خروج گردشگر و ارز از كشور، شركت و سرمايهگذاري كند.
محمد سورونيا در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به جدول نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري براي حضور ايران در آنها، اظهار داشت: براي تهيهي اين جدول و برنامهريزي براي حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري، از نظرات آژانسهاي توريستي در نشستهايي با حضور مسؤولان مربوط استفاده شد و تصميمگيريها نيز براساس اين نظرها صورت گرفت.
وي دربارهي انتخاب نمايشگاههاي گردشگري و بازارهاي جديد در اين جدول، بيان كرد: دولتها همواره در بخش ورود گردشگر فعاليت و سرمايهگذاري ميكنند. به همين دليل، من با حضور در نمايشگاههايي با ماهيت خروج گردشگر و ارز از كشور مخالف هستم.
او افزود: نمايشگاههاي گردشگري مانند سنپترزبورگ (CIS) و تايلند بيشتر ماهيت خروج گردشگر دارند و در واقع، با حضور در اين نمايشگاهها براي خروج ارز از كشور سرمايهگذاري كردهايم!
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ادامه داد: خيلي نياز نيست كه دولت در بخش خروج گردشگر سرمايهگذاري كند، بلكه با ايجاد تسهيلاتي در اين زمينه، فعاليتهايي ميتواند داشته باشد.
وي گفت: در شرايط فعلي گردشگري كشور، فقط حضور در نمايشگاههاي بينالمللي موثر نيست، بلكه بايد تبليغات از طريق رسانهها صورت گيرد و با اين بخش، ارتباطهاي گستردهاي برقرار شود.
او با بيان اينكه بايد در بازارهاي هدف و سليقهي گردشگران مطالعه صورت گيرد، تصريح كرد: معمولا اطلاعاتي از ايران به كشورهاي هدف ارايه نميشود و مطالعهي مناسبي دربارهي اين بازارها صورت نميگيرد، مثلا در جدول نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري براي حضور در نمايشگاههاي سوريه و لبنان برنامهريزي شده، درحاليكه تاكنون توريست زيادي از اين كشورها به ايران نيامده است.
سورونيا افزود: بايد مشكلات و موانع ورود گردشگر از بعضي بازارها مانند روسيه، سوريه و ... بررسي شوند. اگر اين موانع را نميتوانند رفع كنند، چرا در اين حوزهها سرمايهگذاري ميكنند؟!
وي با اشاره به لگو و شعار تبليغاتي ايران با عنوان «ايران را ببينيد» (Visit Iran)، اضافه كرد: طرح لگو و شعار زيبا است، ولي چقدر براي آن تبليغ ميشود؛ در شرايطي كه مالزي روزهاي بسياري از شبكههاي مطرح دنيا براي شعار گردشگري خود تبليغ كرده است و بيشتر مردم دنيا با شنيدن نام مالزي ادامهي شعار را بيان ميكنند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات