عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي: افراط و تفريط اغراقآميزي در جدول نمايشگاههايي بينالمللي گردشگري وجود دارد
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران گفت: افراط و تفريط اغراقآميزي در تنظيم جدول نمايشگاههايي بينالمللي گردشگري ديده ميشود.
مصطفي شفيعي شكيب در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: در جدول برپايي غرفهي ايران در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري حضور در بازارهايي مانند سنپترزبورگ، تايلند، لبنان، حيدرآباد هند، چين، پاكستان، آذربايجان، عمان و كويت درنظر گرفته شده كه ماهيت بعضي از آنها خروجي است و حضور در تمام 25 نمايشگاه برنامهريزيشده ضرورتي ندارد.
وي ادامه داد: اطلاع دارم كه از نظر آژانسهاي توريستي شركتكننده در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري در تنظيم اين جدول نمايشگاهي استفاده نشده است؛ ولي اطلاعرساني دربارهي آن، سريعتر از سال گذشته صورت گرفت.
اين تورگردان تنظيم جدولي را براي نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري كه قصد دارند، در آنها حضور يابند، اقدامي مثبت ارزيابي كرد و افزود: در صورت اجراي اين برنامه و برنامهريزيهاي منسجم ميتوان اميدوار بود كه در آينده مشكلات اين بخش رفع شود.
وي با اعتقاد به اينكه اعتراضهاي آژانسهاي حاضر در نمايشگاهها به نحوهي برگزاري و حضور در اين فضاهاي بينالمللي به حق بوده است، اظهار داشت: مسؤولان برپايي غرفهي ايران در نمايشگاههاي بينالمللي امسال، آژانسها را بر مبناي فعاليت آنها در نمايشگاههاي سالهاي گذشته، جذب گردشگر از اين بازارها و سوابق اين آژانسها انتخاب ميكنند كه اقدامي موثر به لحاظ ارتقاي وضعيت كيفيت غرفهي ايران و حاضران آن است.
شفيعي با اشاره به محصولات تبليغاتي ايران در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري، گفت: اين كالاهاي تبليغاتي معمولا تكراري هستند و استفاده از بعضي محصولات در غرفهي ايران ضرورتي ندارد. مسؤولان برپايي غرفهي ايران بهجاي صرف هزينه در نمايشگاههايي با ماهيت جذب گردشگر، محصولات تبليغي و امكانات تور را ميتوانند ارتقاي كيفي دهند.
او با اشاره به شعار گردشگري ايران، پرسيد: در شعار انتخابي براي ايران (Visit Iran) چه موضوعي از ايران گفته شده و با اين جمله، مردم را به ديدار از چه دعوت ميكنيم و چه موضوعي مربوط به كشور پررنگ شده است؟
عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران ادامه داد: اكنون شركتهايي به فعاليت مشغول شدهاند كه با استفاده از اين شعارها از ديگران سوء استفاده ميكنند و هيچ سازماني به اين موضوع توجه ندارد.
شفيعي تاكيد كرد: اگر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شعاري را براي گردشگري كشور و جذب گردشگري انتخاب ميكند، بايد آنرا در سطح ملي مطرح و از امكان سوء استفاده از اين شعار توسط افراد جلوگيري كند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات