• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8706-15089.74358
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

عضوکميسيون امنيت ملي مجلس درگفت‌وگوباايسنا: به سوال ازرييس‌جمهوراعتقاد نداريم موضع‌گيري مجلس درباره مشايي سياسي نبود جاداشت رييس‌جمهورعكس‌العمل نشان مي‌داد

عضوکميسيون امنيت ملي مجلس درگفت‌وگوباايسنا: 
به سوال ازرييس‌جمهوراعتقاد نداريم
موضع‌گيري مجلس درباره مشايي سياسي نبود 
جاداشت رييس‌جمهورعكس‌العمل نشان مي‌داد

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: هنوز شايسته است كه مشايي با توضيحات شفاف خود ذهنيت‌ بوجود آمده را اصلاح کند.

جواد کريمي قدوسي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان، در پاسخ به اين سوال که بحث مشايي به کجا رسيد و آيا موضوع سوال از رييس جمهورعملي مي‌شود، خاطرنشان کرد: قرار بود مشايي بعد از جلسه‌اي که در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حضور پيدا کرد مصاحبه‌اي داشته باشد و تاکيد کند که مواضع وي در خصوص مسائل مطرح شده، همان مواضع امام (ره) و مقام معظم رهبري است و در اين مصاحبه تاکيد شود که ما مردم فلسطين را به رسميت مي‌شناسيم و كلمه‌اي به نام اسرائيل، چه مردم و چه ملت را قبول نداريم.

وي افزود: علاوه بر اين، در جلسه کميسيون اشاره شد که بايد عذرخواهي شود که اگر سوء برداشتي شده، اصلاح شود چرا که برداشت جامعه و به ويژه نخبگان از صحبت‌هاي وي منجر به عكس‌العمل‌هاي شديدي شد.

وي با بيان اينكه سخنان مشايي داراي بار حقوقي است، ادامه داد: به لحاظ حقوقي اگر كسي در اين جايگاه قائل باشد که اصلا "مردم اسرائيل" وجود دارند، برابر با ناديده گرفتن حق مسلم فلسطينيان است که هميشه مورد اشاره بوده و در واقع حقوق آن‌ها پايمال مي‌شود و اشغالگران نيز وجهه حقوقي پيدا مي‌کنند.

کريمي با بيان اين‌كه موضع‌گيري مجلس سياسي نبود، تصريح کرد: البته بهتر بود كه رييس جمهور با همان مواضع ضد صهيونيستي روزهاي اول خود، با يک موضع گيري اين موضوع را نيز اصلاح مي‌کرد و نظرات معاون خود را توضيح مي‌داد و موضوع جمع مي‌شد و حقيقتا جا داشت که بعد از آن همه تذكر نمايندگان مردم، عکس‌العملي صورت مي‌گرفت.

نماينده مردم مشهد در مجلس تصريح کرد: اکنون در اين شرايط به سوال از رييس‌جمهور اعتقاد نداريم، ضمن اين‌که موضوع بسيار مهمي است يعني اين مورد از همان مواردي است که اگر درست و منطقي برخورد کنيم، مي‌توانيم خط اصولگرايي را ادامه دهيم، چرا که در ذات تفکر اصولگرايي مباني و اصول بر رفتارها حاکم است نه روابط و آشنايي‌ها، لذا اگر خطايي از فردي سر بزند به خاطر همان مواضع اصولي و تعهد به اسلام و انقلاب بايد از آن خطا جلوگيري كرد، چرا كه با وجود تغييرات بايد هميشه اصول ثابت بمانند.

وي با بيان اين‌که اتفاقا اين مسئله را نقطه قوت تفکر اصولگرايي مي‌دانيم، گفت: اگر از خانواده اصولگرايان کسي موضع‌گيري ناشايستي انجام دهد و نسبت به او عکس‌العمل نشان داده شود به جا است و نشان مي‌دهد که مسئله رفاقت و مصلحت، مطرح نيست، بلکه ملاك و معيار، ضابطه و قانون است.

کريمي افزود: بايد باز هم بدون اين‌که کشور تحت تاثير قرار بگيرد اين بحث ادامه پيدا کند، البته پيشنهاداتي در مجلس بود که تعدادي از نمايندگان با رييس جمهور ديدار کنند و در آنجا موضوع را بحث کنند و به جمع‌بندي ‌برسند.

وي ابراز داشت: با توجه به فرارسيدن روز جهاني قدس، بار ديگر مواضع شفاف حمايت ملت از مردم مظلوم فلسطين توسط رهبر معظم انقلاب، رييس جمهور و ديگر شخصيت‌هاي نظام در سطح بين‌الملل، آشكارخواهد شد و در چند روز آينده ان‌شاءالله اين مسئله خاتمه پيدا خواهد كرد و اين استقامت و ايستادگي، نقطه مثبتي در مواضع ضد صهيونيستي ملت ايران خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha