• جمعه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8802-06863
  • منبع : مطبوعات

/گزارش آخرين اخبار سفر رييس‌جمهور به استان فارس/ احمدي‌نژاد: ـ حاصل اين سفر230بند مصوبه است ـ درحال حاضر حجم وسيع يارانه‌هاي توزيعي در نقطه مقابل عدالت است

/گزارش آخرين اخبار سفر رييس‌جمهور به استان فارس/
احمدي‌نژاد:
ـ حاصل اين سفر230بند مصوبه است
ـ درحال حاضر حجم وسيع يارانه‌هاي توزيعي در نقطه مقابل عدالت است

رييس جمهور با بيان اين‌كه " اجراي عدالت پايان كار نيست" تحقق عدالت را آغاز راه شكوفايي انسان دانست و گفت: تا زماني كه عدالت شكوفا نشود بستري براي تعالي بشر فراهم نخواهد شد.

در حال حاضر حجم وسيع يارانه‌ها در نقطه مقابل عدالت است

به گزاش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح روز پنجشنبه در جمع علما و روحانيون استان فارس با اشاره به اين‌كه " هنوز هدف همه انبيا و پيامبر عزيزمان براي اجراي عدالت محقق نشده است" اظهار كرد: بشارت مي‌دهم كه كاروان انسان در حال رسيدن به مقصد است و اين را همه با تمام وجود مي‌بينيم كه ملت‌ها و انديشه‌ها در حال تغيير است.

وي مهم‌ترين مانع در برابر اجراي عدالت را نظام‌هاي استكباري دانست و گفت: اگرچه استكبار سيطره فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي خود را در دنيا پهن كرده است، اما بدانيد اين نظام در حال اضمحلال قطعي است؛ چراكه در همه بخش‌ها به بن‌بست كامل رسيده است، آن‌ها دويست سال شعارهاي ليبرالي داده‌اند و از دموكراسي ليبرالي سخن گفته‌اند ولي اكنون به آخر خط رسيده‌اند.

وي جريان اجلاس ژنو را از ديگر نشانه‌هاي به بن بست رسيدن نظام سلطه و دروغ بودن ادعاي غرب درباره آزادي بيان و دموكراسي دانست و خاطرنشان كرد: در جريان اين اجلاس طراحي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي گوناگوني انجام داده بودند تا روند اجلاس نژادپرستي را منحرف كرده و از سخنراني‌ها جلوگيري كنند و همگان به روشني مشاهده كردند كه ادعاي آزادي بيان آن‌ها در عمل دروغ است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " عدالت مهم‌ترين ماموريت ايران اسلامي براي ساختن جامعه سعادتمند است" گفت: ركن و محور پايداري و كمال جامعه، اجراي عدالت در همه عرصه‌هاست.

وي گفت: حاكم اسلامي بايد در توزيع امكانات فرصت‌ها و منابع كشور و حتي در نگاه به مردم عدالت را رعايت كند.

وي ريشه بسياري از درگيري‌ها، تنش‌ها و اعتراض‌ها را ناشي از بي‌عدالتي در جامعه دانست و هدفمندكردن يارانه‌ها را از مهم‌ترين بخش اجراي عدالت دانست و گفت: اكنون حجم وسيع يارانه‌هايي كه توزيع مي‌شود در نقطه مقابل عدالت است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " دولت موضوع هدفمندكردن يارانه‌ها را به منظور اجراي عدالت با جديت دنبال مي‌كند" اظهار كرد: اكنون زمان هدفمندكردن يارانه‌هاست اين لايحه در مجلس شوراي اسلامي در دست بررسي است و اميدواريم نمايندگان مجلس هرچه زودتر اين كار را انجام دهند تا يك قدم به سوي عدالت نزديك‌تر شويم.

وي با اشاره به اين‌كه " امروز روز آغاز درخشندگي ايران اسلامي است" گفت: امروز روزي است كه بايد امام را به دنيا معرفي كنيم. راه ديگري براي بشريت باقي نمانده است. خوشبختانه امروز انديشه انسان صالح به سرعت در حال فراگير شدن است و همه به اين نتيجه رسيده‌اند كه براي اداره دنيا بشر صالح لازم است.

وي تصريح كرد: آن چيزي كه امروز دردهاي بشر را التيام مي‌بخشد راه امام(ره)، توجه به امام و عشق و توسل به امام است و بدانيد كه صبح نزديك است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " نقش حكومت در تنظيم روابط بين انسان‌ها و هدايت جامعه نقشي بي‌بديل است" اظهار كرد: هيچ راهي براي رسيدن به خدا و حركت اجتماعي انسان جز شناخت انسان كامل وجود ندارد.

وي ريشه درگيري‌ها و بدبختي‌هاي جامعه بشري از اول خلقت تاكنون را غفلت از امام و انسان كامل دانست و گفت: تنها راه رسيدن به زيبايي‌ها، نعمت‌ها و برخورداري از فيض الهي، امام است.

وي عظمت و شكست‌ناپذيري جمهوري اسلامي ايران در جهان را به واسطه پيوند اين ملت به خط نوراني و مقدس امام، ملت و ولايت دانست و گفت: مسير امامت، باب علم، حكمت، رحمت، قدرت و كرامت است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " ما دو ماموريت داريم؛ يكي اين‌كه ايران اسلامي را بسازيم و ديگري براي جامعه بشري الهام‌بخش باشيم" گفت: نقطه ثقل و مركزي اين مسووليت و ماموريت‌ها به عهده روحانيون و علماست.

وي نقش علما را همانند نقش پيامبري دانست و گفت: در هر نقطه‌اي از كشور فرد يا جمعي از علماي آگاه حضور داشته‌اند، شاهد شكوفايي و رشد ايران اسلامي بوده‌ايم.

وي با بيان اين‌كه " علماي استان فارس هميشه در مجاهدت، ايستادگي، دفاع و پايداري از كيان ملت نمونه و الگو بوده‌اند" گفت: امروز روحانيون ديار فارس نيز از مجموعه‌اي از علم، تلاش، معرفت و معنويت برخوردار هستند.

استقبال مردم فارس از خادمان خود مايوس‌کننده دشمنان است

رييس‌جمهور با قدرداني از « استقبال حماسي و پرشکوه مردم استان فارس از خادمان خود» افزود: اين احساسات گرم و پرشور نشانه عظمت ملت ايران و مايوس‌کننده دشمنان و بدخواهان اين ملت است و مي‌تواند معادلات ظالمانه در منطقه و جهان را بر هم بزند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا احمدي‌نژاد روز پنجشنبه در آغاز جلسه استاني هيات دولت در استان فارس ، علم، ادب، هنر و ايمان زلال مردم اين ديار را الگو و نمونه‌اي بسيار ارزشمند از فرهنگ و تمدن اسلامي - ايراني دانست و اظهاركرد: فارس سنگر مستحکم صيانت از عزت و سرافرازي و شرافت ملت ايران است.

وي استان فارس را کانون جوشش فرهنگ، ادب ، انديشه و ارزش‌هاي متعالي انساني و الهي دانست و گفت: در طول تاريخ مردم فارس همواره در مسير ارزش‌ها و آرمان‌هاي الهي حرکت کرده‌اند.

وي با بيان اين‌که " استان فارس همواره کانون پرورش انسان‌هاي بزرگ، ادبا و عالمان بوده" تاکيد کرد: فارس در همه عرصه‌هاي سرنوشت‌ساز پيشگام و پيشتاز است.

احمدي‌نژاد افزود: مردم هوشمند شيراز در هر مقطعي با لطافت و هنرمندي به بهترين نحو به صيانت از آرمان‌هاي بلند انقلاب پرداخته‌اند.

رييس‌جمهور هم‌چنين با قدرداني از استقبال « حماسي و پرشکوه» مردم استان گفت: ديروز همه ديدند که مردم استان فارس به بهانه استقبال از خادمان و فرزندان خود اين شهر را به تجلي‌گاه عزت و بزرگي تبديل کردند.

وي افزود: جوشش انسان‌هاي مومن، پاک و مصمم در خيابان‌هاي شيراز و محل سخنراني نمايشي از وحدت، همدلي و ايستادگي است. اين احساسات گرم و پرشور نشانه عظمت ملت ايران و مايوس‌کننده دشمنان و بدخواهان ملت ايران است و مي‌تواند معادلات ظالمانه در منطقه و جهان را بر هم بزند.

مصوبات دولت از لحظه تصويب تبديل به حقوق مردم مي‌شود

رييس‌جمهور هم‌چنين پنج‌شنبه ‌شب بعد از پايان جلسه‌هيات دولت در استان فارس كه تا حدود 12 شب طول كشيده بود در جمع خبرنگاران حضور پيدا كرد و به تشريح نتايج سفر دو روزه‌ خود به اين استان و همچنين برخي از مصوبات هيات دولت پرداخت.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود با اشاره به برنامه‌هاي صورت گرفته در جريان اين سفر به حضور وزيران در جلسات شوراي اداري شهرستان‌ها، بازديد و بهره‌برداري از برخي پروژه‌ها توسط آنان، تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي و ‌ديدار با مردم اشاره كرد و گفت: جلسه‌ دولت براي نهايي كردن پيش‌نويس‌ مصوباتي كه قبلا در جلسات كارشناسي و تخصصي آماده شده بود، برگزار شد. اين جلسه به دليل حجم كارهاي گوناگوني كه بايد انجام شود و توجه‌ ويژه‌ اعضاي دولت به استان فارس جلسه‌ طولاني بود و در واقع جزو طولاني‌ترين جلسات هيات دولت در دور دوم بود. حاصل اين سفر 230 بند مصوبه است كه روي آن‌ها قبلا كار كارشناسي و تخصصي صورت گرفته و اكنون قانون شده است.

وي در ادامه به مصوبات دولت در بخش‌هاي گوناگون از جمله صنعت و معدن و كشاورزي اشاره و اظهار كرد: تصميم گرفته شد كه 60 طرح بزرگ صنعتي در اين استان اجرا و همچنين زيرساخت‌هاي ايجاد شهرك‌هاي صنعتي آماده شود.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه " دولت تصميم گرفت منطقه‌ ويژه سلامت در اين استان ايجاد شود" گفت: دولت مصوبات زيادي نيز در مورد حمل‌ونقل داشت كه يكي كشيدن راه‌آهن به سمت عسلويه و همچنين راه‌آهن به سمت بندرعباس بود در مورد فرودگاه استان نيز تصميمات خوبي گرفته شد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " براي كمك به شهرداري رقم خوبي اختصاص داده شد و در زمينه‌ مسكن نيز مصوبات خوبي داشتيم" خاطرنشان كرد: تصميم گرفته شد براي ساخت 20 هزار واحد مسكوني در سال بودجه مناسبي اختصاص داده شود و در واقع انبوه‌سازي توسعه پيدا كند.

وي همچنين با بيان اين‌كه " در بخش كشاورزي و آبخيزداري نيز مصوباتي داشتيم" ادامه داد: در زمينه گازرساني به روستاها نيز دولت تصميماتي گرفت.

وي همچنين به مصوبات هيات دولت در بخش فرهنگي از جمله ايجاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري و تجهيز كتابخانه‌هاي اين استان اشاره و اظهار كرد: قرار شد كه كنگره‌هايي براي بزرگداشت شخصيت‌هاي تاريخي و بزرگان اين استان برگزار شود كه از جمله اين افراد سلمان فارسي است.

احمدي‌نژاد گفت: در اين جلسه براي توسعه‌ صدا و سيما و هم‌چنين توسعه حرم شاه‌چراغ مصوبات خوبي داشتيم.

وي همچنين به مصوبات دولت در زمينه بهداشت و درمان و ايجاد بيمارستان‌هاي جديد در اين استان و توسعه‌ مراكز بهداشتي و درماني و تجهيز دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي استان فارس اشاره كرد و گفت: در بخش آموزش و عالي نيز تصميم بر تجهيز دانشكده‌ها ،‌ايجاد پارك فناوري و ... گرفته شد.

وي همچنين به مصوبات هيات دولت در مورد ورزش اين استان از جمله به ايجاد ورزشگاه‌هاي جديد اشاره كرد.

رييس‌جمهور بعد از توضيح برخي از مصوبات هيات دولت با تاكيد بر اين‌كه " بر روي اين مصوبات از قبل كارهاي كارشناسي زيادي صورت گرفته است" گفت: ‌اين مصوبات از لحظه‌اي كه دولت تصويب مي‌كند تبديل به حقوق مردم مي‌شود.

رييس‌جمهور اظهار كرد: من خداوند متعال را شاكرم كه ما را ايراني و در ايران استاني همچون فارس را قرار داد و ما توفيق پيدا كرديم كه خدمت مردم سرافراز اين استان.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي مردم استان فارس از جمله‌ ويژگي‌ فرهنگ‌سازي و تمدن‌سازي گفت: وقتي مردم استان فارس را مي‌بينيم اين يقين حاصل مي‌شود كه يك توان عظيم آرماني در راه است.

وي با تشكر از مردم استان فارس گفت: مردم فارس نشان دادند كه عزم جدي براي پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب دارند و زنده و با نشاط هستند.

احمدي‌نژاد با تشكر از همه اقشار مردم فارس به خصوص جوانان اين استان را جواناني ممتاز توصيف و صميمانه از آن‌ها تشكر كرد.

وي هم‌چنين با تشكر و قدرداني از علما و روحانيون استان فارس گفت: روحانيون اين استان در طول تاريخ در خدمت مردم، فرهنگ و آرمان‌هاي الهي بودند و امروز نيز هستند و من لازم است به خصوص از حاج‌آقا ايماني نماينده مقام معظم رهبري در اين استان تشكر و قدرداني كنم.

وي ز همكاران خود در دولت و همچنين مسوولان استاني نيز تشكر كرد و گفت: مسوولان بايد بدانند كه با تصويب اين مصوبات 5 درصد كار انجام شده و 95 درصد باقي مانده است. بايد توجه داشت كه موتور حركت در استان ساختار مديريتي است.

رييس‌جمهور همچنين از رسانه‌ها از جمله رسانه‌هاي ملي و استاني تشكر و اظهار كرد: براي اين‌كه يك مجموعه ، يك كشور و يك منطقه پيشرفت كند بايد عوامل زيادي در كنار هم قرار گيرد كه همدلي يكي از اين عوامل است و اگر همدلي نباشد امكان ندارد يك استان و يا يك كشور به اهداف خود برسد.

وي با اشاره به اهميت تصويري كه از يك استان يا يك منطقه به بيرون مخابره مي‌شود، تاكيد كرد: هرچقدر اين تصوير زيباتر باشد انگيزاننده‌تر است و اگر تصوير مكدر باشد انگيزه از بين مي‌رود.

وي خطاب به خبرنگاران محلي در استان فارس گفت: استان شما تمام خوبي‌ها و زيبايي‌ها را در خود دارد و بهترين فرهنگ و مردم در اين استان حضور دارند. تصويري كه از اين استان به بيرون مخابره مي‌شود بايد به زيبايي استان باشد. البته اين سخن به اين معني نيست كه رسانه‌ها بايد نقد نكنند، ولي اين انتقاد و نقد بايد سازنده باشد.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ايجاد همدلي و مخابره‌ تصويري زيبا هنر و كار رسانه است.

وي گفت: استان فارس مي‌تواند به سرعت استان اول كشور در تمام زمينه‌ها باشد.

بعد از اين مصاحبه‌ مطبوعاتي خبرنگاران با رييس‌جمهور عكس يادگاري گرفتند و بعد از آن رييس‌جمهور شيراز را به مقصد تهران ترك كرد و در حدود ساعت 2و 30 دقيقه بامداد روز جمعه وارد تهران شد.

ديدار با ‌6 تن از دانش‌آموزان دبستان شهيد رحيمي دورودزن مرودشت

رييس‌جمهور با شش تن از دانش‌آموزان دبستان شهيد رحيمي دورودزن مرودشت از توابع شيراز كه در سال 85 كلاس درس آن‌ها آتش گرفته بود و در جريان اين آتش‌سوزي دچار حادثه شده بودند، ديدار كرد.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد چهارشنبه شب در جريان برگزاري كارگروه تخصصي صنعت، معدن و اشتغال استان فارس وقتي فهميد كه اين كودكان به استانداري فارس آمدند به همراه زريبافان، مشاور خود از جلسه بيرون و به ديدار اين دانش‌آموزان آمد.

در جريان اين ديدار رييس‌جمهور از روند معالجات آن‌ها آگاهي پيدا كرد و دستورات لازم را براي حل مشكلات آن‌ها به زريبافان داد و از وي خواست به اين مشكلات رسيدگي كند.

در جريان سفر اول استاني رييس‌جمهور به شيراز احمدي‌نژاد با اين كودكان ملاقات كرد و اين بار دومي بود كه اين ديدار صورت گرفت.

سال 85، هشت نفر از دانش‌آموزان دبستان شهيد رحيمي در اثر آتش‌سوزي دچار حادثه شده بودند كه در اين ديدار 6 نفر از اين دانش‌آموزان حضور داشتند. اين دانش‌آموزان در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

زيارت شاهچراغ

رييس‌جمهور چهارشنبه‌شب هم‌چنين در حرم شاهچراغ شيراز حضور پيدا كرد و اين مكان مقدس را زيارت كرد.

كارگروه‌هاي صنعت، معدن و اشتغال

جلسه مشترك كارگروه‌هاي تخصصي صنعت، معدن و اشتغال استان فارس نيز چهارشنبه‌شب با حضور رييس‌جمهور در محل استانداري فارس برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در اين جلسه كه با حضور وزراي مربوطه، مديران استاني، مسوولان بانك‌ها، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان بخش خصوصي برگزار شد روند پيشرفت و توسعه استان در حوزه‌هاي صنعت، معدن و اشتغال مورد بررسي قرار گرفت و در اين زمينه تصميمات لازم اتخاذ شد.

اجراي راهبردهاي حمايت از صنايع موجود، ايجاد دانشگاه صنايع و معدن و پژوهشكده فناوري اطلاعات، ايجاد سه شهرك تخصصي صنايع غذايي، آشاميدني و دارويي، ارائه تسهيلات پلكاني اعتبارات بنگاه‌هاي زودبازده، ارائه تسهيلات و يارانه به طرح‌هاي زيربنايي، بخش‌هاي كشاورزي و نوسازي صنايع و اختصاص وام‌هاي قرض‌الحسنه براي اجراي طرح اشتغالزايي از جمله موضوعات و پيشنهاد مورد بررسي در اين كارگروه بود كه برخي براي تصويب نهايي به جلسه هيات دولت در اين استان ارجاع شد.

کارگروه‌هاي تخصصي آب، کشاورزي و مسکن

هم‌چنين نشست کارگروه‌هاي تخصصي آب، کشاورزي و مسکن فارس براي بررسي چگونگي اجراي مصوبات دور نخست سفر و ارائه پيشنهاد به هيات دولت برگزار شد.

به گزاش ايسنا در اين نشست وزيران مربوط درباره روند توسعه و پيشرفت استان در اين حوزه‌ها و اعضاي دولت نيز در مورد اجراي مصوبات دور نخست سفر گزارش دادند.

براساس اين گزارش، تامين اعتبار خط دوم آب رساني به شيراز، تکميل و بازسازي شبکه‌هاي آبياري و زهكشي، طرح جامع بهبود و توسعه امور زيربناهاي آب و خاک و احداث 15 هزار واحد مسکوني ارزان قيمت براي محرومان از جمله پيشنهادهاي بررسي شده در کارگروه آب، مسکن و کشاورزي بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha