• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۸۹ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-06425.169236
  • خبرنگار : 71368

در پي وقوع زلزله 6/5 ريشتري در كرمان رييس اورژانس كشور: زلزله تاكنون هفت كشته داشته است اطلاعات دقيقي از شمار مجروحان وجود ندارد

در پي وقوع زلزله 6/5 ريشتري در كرمان 
رييس اورژانس كشور: 
زلزله تاكنون هفت كشته داشته است 
اطلاعات دقيقي از شمار مجروحان وجود ندارد

در پي وقوع زلزله 5/6 ريشتري ساعت 22 و 12 دقيقه شب گذشته در شهرستان ريگان استان كرمان رييس اورژانس كشور اعلام كرد: بر اساس آمار اوليه تاكنون هفت تن از هموطنان در اين زلزله جان باختند.

دكتر غلامرضا معصومي در مورد مجروحان و كشته شدگان زلزله شب گذشته در شهرستان ريگان در استان كرمان به خبرنگار «حوادث» ايسنا، اظهار كرد: براساس آمار اوليه بر اثر اين زلزله هفت تن از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

وي با بيان اينكه سه نفر از كشته‌شدگان از اعضاي يك خانواده بوده‌اند، گفت: از تعداد مجروحان اين حادثه هنوز اطلاعات دقيقي وجود ندارد و بر اساس آمار اوليه پنج تن از مصدومان به بيمارستان‌هاي كرمان منتقل شده‌اند.

براساس اين گزارش، مختصات كانون اين زلزله در عرض شمالي 28/56 و طول شرقي 59/14 درجه ثبت شده است. اين زلزله در مرکز استان کرمان نيز احساس و باعث وحشت و اضطراب مردم شد.

پيش از اين نيز صبح امروز زمين لرزه اي به بزرگي ‌9/2 ريشتر امواج دروني زمين در حوالي شهرستان حسين آباد در ‌58 كيلومتري شهرستان فهرج به وقوع پيوسته بود.

درهمين رابطه امشب ستاد حوادث غير مترقبه استان تشکيل جلسه داده است و گروه هاي امدادي در سطح استان کرمان به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

 20 روستا در كانون زلزله

محمد برزنگ فرماندار شهرستان ريگان نيز در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: گزارش‌ها در خصوص آخرين خسارات وارده به منطقه زلزله زده حاكي از آن است كه ‌1800 واحد مسكوني روستايي و عشايري آسيب‌ديدند و تعدادي از روستاها با قطعي برق و آب مواجه هستند.

به گفته وي، نيروهاي امدادي علي‌رغم صعب العبور و كوهستاني بودن منطقه و مسدود شدن برخي جاده‌ها بر اثر ريزش كوه‌ خود را به منطقه آسيب‌ديده رسانده و هم‌اكنون نيروهاي امدادي در حال امدادرساني هستند.

وي خاطرنشان كرد: چادرهاي امدادي براي اسكان موقت آسيب‌ديدگان برپا شده و نيازهاي اوليه شامل غذا ودارو تأمين شده است.

برزنگ افزود: مركز زلزله در روستاي چاه قنبر بوده است و كانون اصلي زلزله ‌20 روستا را شامل مي‌شود و ‌50روستا و آبادي در اطراف اين كانون قرار دارند.

براساس گزارش ايسنا، هنوز از ميزان خسارات مالي و جاني اين زمين لرزه خبري دريافت نشده و ارتباط تلفني با اين منطقه قطع شده است.

بامداد ‌پنجم دي ‌1382 زمين لرزه اي به بزرگي ‌6/‌6 ريشتر در شهرستان بم روي داد که باعث مرگ ده ها هزار نفر شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha