• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8912-12777.173409
  • خبرنگار : 71021

/بهترين و بدترين اتفاق‌ها/‌ عليرضا عامري: روز بدي را به خاطر ندارم

معاون پيشين گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: خوشبختانه تمام روزهايي كه در اين معاونت داشتم، خوب بود و من به‌طور كلي، روز بدي را به خاطر ندارم.

خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي بهترين و بدترين اتفاق‌هايي كه در صنعت گردشگري امسال رخ داده است، با عليرضا عامري كه هفت‌ماه سرپرست معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بود و اكنون مديرعامل سازمان منطقه‌ي آزاد كيش است، گفت‌وگو كرد.

بهترين اتفاقي كه امسال در صنعت گردشگري كشور رخ داده، كدام بوده است؟

با توجه به روند ورود گردشگران خارجي به كشور تا پايان سال، رشد 30 درصدي در اين بخش، بهترين اتفاقي بوده كه امسال رخ داده است. علاوه بر اين، راه‌اندازي سايت نظارت بر دفاتر خدماتي مسافرتي را نيز مي‌توان از ديگر اتفاق‌هاي خوبي دانست كه در روزهاي پاياني مسؤوليتم رخ داد.

بدترين اتفاقي كه در اين حوزه افتاده، چه بوده است؟

خوشبختانه تمام روزهايي كه در اين معاونت داشتم، خوب بود. اميدوارم در اين مدت با توجه به وظايف و اعتقادي كه دارم، توانسته باشم خدمت كوچكي به اين صنعت كرده باشم. من به‌طور كلي، روز بدي را به خاطر ندارم.

فكر مي‌كنيد اتفاق‌هايي كه امسال رخ داده است، در سال آينده چه تأثيري بر صنعت گردشگري داشته باشد؟

مردم با راه‌اندازي سايت نظارت بر تورها و دفاتر خدمات مسافرتي به آساني مي‌توانند تورهاي خود را انتخاب كنند. معتقدم در اين يك‌سال، حمايت‌هاي خوبي از بخش خصوصي شد؛ ولي افرادي بودند كه به نام آژانس، تبليغات غيرمجاز انجام مي‌دادند و سبب نارضايتي مردم مي‌شدند و همه‌ي فعاليت‌هاي آن‌ها به پاي بخش خصوصي نوشته مي‌شد. ما با راه‌اندازي اين سايت، امنيت را براي فعالان واقعي گردشگري فراهم كرديم و اكنون هموطنان مي‌توانند مستقيم و در زمان كوتاهي تور خود را بخرند و اگر مشكلي داشتند مطمئن باشند كه حتما به آن رسيدگي مي‌شود.

در حوزه‌ي گردشگري داخلي نيز تلاش كرديم با توجه به هدفمندي يارانه‌ها، سفرهاي داخلي را هدفمند و مسيرهاي جديدي را شناسايي و معرفي كنيم. در واقع، مردم گاهي فقط به يك مسير شناخته‌شده سفر مي‌كردند و خيلي از نقاط كشور را كه اتفاقا جاذبه‌هاي خوبي هم داشتند، نمي‌شناختند. بنابراين تلاش كرديم با بضاعت اندك خود نقاط جديدي را به مردم معرفي كنيم. اميدواريم نوروز امسال با توجه به اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها و اختصاص بسته‌هاي حمايتي دولت، سفرهاي زيادي در داخل كشور اتفاق افتد.

ما از رييس‌جمهور خواهش كرديم كه بسته‌هاي حمايتي و حامل‌هاي انرژي بخش گردشگري را به بخش صنعت اختصاص دهد كه رييس‌جمهور با اين موضوع موافقت كرد و اكنون سهميه‌هاي ويژه‌اي براي نوروز اختصاص يافته است.

اين رسم هر ساله بود كه مراكز اقامتي براي نوروز افزايش قيمت داشته باشند؛ ولي براي همراهي با مجموعه‌ي دولت، آن‌ها پذيرفتند كه در نوروز 90 افزايش نرخ در مناطق اقامتي نداشته باشند.

پيش‌بيني شما براي اتفاق‌هاي خوب و بدي كه در سال آينده براي اين حوزه رخ مي‌دهد، چيست؟

در حال حاضر تعامل خوبي با بخش خصوصي برقرار شده است و اگر اين تعامل حفظ و بيشتر شود، سبب توسعه‌ي بيشتر صنعت گردشگري كشور خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha