• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052112905
  • خبرنگار : 90068

اختري: پيروزي در جنگ 33 روزه از ثمرات روز قدس بود

اختري: پيروزي در جنگ 33 روزه از ثمرات روز قدس بود

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) گفت: پيروزي در جنگ 33 روزه لبنان از ثمرات روز قدس بود.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) گفت: پيروزي در جنگ 33 روزه لبنان از ثمرات روز قدس بود.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدحسن اختري در مراسم برپايي نمايشگاه "شكست هيمنه" كه در روزنامه ايران به مناسبت ششمين سالگرد پيروزي مقاومت اسلامي لبنان در جنگ 33 روزه برگزار شد، با اعلام آمادگي كشورمان براي برگزاري روز تاريخي قدس، گفت: اميدواريم بتوانيم اين روز را برجسته جلوه دهيم.

وي ادامه داد: بسياري تلاش مي‌كنند تا مساله روز قدس را امري ناچيز جلوه دهند و يا اين گونه مطرح كنند كه روز قدس به اين اندازه كه به آن اهميت داده مي‌شود ارزشي ندارد و نبايد با آن به اين صورت برخورد شود، اما بايد گفت امروز 33 سال از اين نامگذاري مي‌گذرد و ما شاهديم و سال‌هاي پيش نيز شهادت مي‌دهند كه اين روز، روز به روز در حال جهاني شدن است به خصوص كه امسال با شعار "بيداري اسلامي نويد آزادي قدس است"،‌ برگزار مي‌‌شود.

اختري ادامه داد: بيداري اسلامي كه ثمره مقاومت است امروز در حال گسترش است و روز قدس و بيداري اسلامي آزادي قدس شريف را به ما نويد مي‌دهد.

وي با اشاره به امضاء معاهده كمپ ديويد گفت: در روز‌هاي نخست امضاء اين معاهده كه در آن برنامه‌اي براي پايان دادن به مساله قدس و فلسطين طراحي شده بود بيش‌تر امضاء‌كنندگان آن به دنبال يهودي‌سازي قدس بودند و رژيم صهيونيستي بنا داشت تا قدس را يهودي كند. اما اين امام (ره) بود كه همه نقشه‌هاي آنان را بر هم ريخت و امروز وضعيت اسراييل در يك نابساماني گسترده و در يك تزلزل كاملا روشن به لحاظ امنيتي، نظامي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي است.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) با اشاره به اين كه سران رژيم صهيونيستي در حال هزيان‌گويي هستند و از استراتژي برخوردار نيستند، گفت: همه اين‌ها از ثمرات روز جهاني قدس است و از ديگر ثمرات آن مي‌توان به مقاومت 33 روزه لبنان اشاره كرد. اسراييلي كه در جنگ با كشورهاي عربي همواره پيروز بود و در زمان عقب نشيني بخش از خاك اين كشورها را به تصاحب خود در مي‌‌آورد در جنگ 33 روزه از حزب‌الله لبنان شكست خورد. آن‌ها‌يي كه در آن زمان حاضر نمي‌شدند حتي كسي حرف از آتش‌بس بزند در هفته دوم هشت تن از وزيران خارجه كشورها را در سوريه جمع كردند تا از حزب‌الله بخواهند آتش بس كند.

وي ادامه داد: آن‌هايي كه مي‌‌خواستند اثري از حزب‌الله نماند پذيرفتند كه مبارزه و حركت مقاومت در مناطق اشغالي، مقاومت به شمار مي‌رود و حركتي تروريستي نيست و اين اولين چيزي بود كه آمريكا و رژيم صهيونيستي آن را به ذلت پذيرفت و اين تاثير خون شهدا و از بركات مقاومت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha