• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91052213315
  • خبرنگار : 71368

حضور وزراي كشور و بهداشت در مناطق زلزله‌زده

اتمام عمليات جستجو و نجات در مناطق زلزله‌زده / توزيع چادر و پتو در ميان زلزله‌زدگان

اتمام عمليات جستجو و نجات در مناطق زلزله‌زده / توزيع چادر و پتو در ميان زلزله‌زدگان

محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح آخرين اقدامات امدادي به مردم آسيب ديده ورزقان و اهر گفت: با توجه به شدت حادثه 92 تيم امدادي شامل 863 امدادگر در منطقه حضور دارند.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از پايان عمليات جستجو و نجات و توزيع چادر و پتو ميان زلزله‌زدگان خبرداد و گفت: جمعيت هلال احمر تركيه براي ارسال كمك به مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگي كرده است.

محمود مظفر در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح آخرين اقدامات امدادي به مردم آسيب ديده ورزقان و اهر گفت: با توجه به شدت حادثه 92 تيم امدادي شامل 863 امدادگر در منطقه حضور دارند.

وي با بيان اينكه 71 دستگاه آمبولانس و 40 دستگاه خودروي عملياتي وظيفه پوشش امدادگران را بر عهده دارند گفت: شب گذشته در ميان زلزله‌زدگان اهر، 4329 تخته چادر و 9147 تخته پتو توزيع شد.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه 17 هزار و 528 قوطي كنسرو و تن‌ماهي ميان زلزله‌زدگان توزيع شده است گفت: 1594 چراغ والور نيز ميان آسيب‌‌ديدگان توزيع شد.

وي افزود: جمعيت هلال احمر تركيه نيز در پيامي براي ارسال كمك به مناطق زلزله زده اعلام آمادگي كرده است و كشور تايوان نيز در پيامي اين مصيبت را تسليت گفته است.

مظفر با بيان اينكه عمليات جستجو و نجات تمام شده است؛ گفت: عمليات آواربرداري آغاز شده است، اما براساس آخرين گزارش‌هاي دريافتي به نظر نمي‌رسد افرادي در زيرآواره‌ها باقي مانده باشند.

همچنين دكتر غلامرضا معصومي رييس اورژانس كشور، با بيان اينكه براساس آمار نهايي 250 تن در اين زمين‌لرزه كشته شدند به ايسنا گفت: براساس آخرين آمارها 2000تن در اين حادثه مجروح شدند.

وي با بيان اينكه سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام كرده است كه عمليات جستجو و نجات پايان يافته است گفت: 900 تن براي ادامه درمان به 50 بيمارستان اعزام شدند.

به گزارش ايسنا، صبح يكشنبه رييس جمعيت هلال احمر، وزير كشور و وزير بهداشت به منظور سركشي از مناطق زلزله زده و بازديد از روند امدادرساني به تبريز سفر كردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha