• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91070301717
  • خبرنگار : 71368

فرمانده ناجا خبرداد:

كاهش جرايم جنايي و امنيتي در سال 91/تخصيص 100 ميليارد تومان براي تاسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان

كاهش جرايم جنايي و امنيتي در سال 91/تخصيص 100 ميليارد تومان براي تاسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در حمايت از نخبگان پليس 100 ميليارد تومان براي تاسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان اختصاص داده شده است، گفت: از تمام مراكز تحقيقاتي و نخبگان دعوت مي‌شود كه طرح‌هاي خود را به پليس ارائه دهند.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در حمايت از نخبگان پليس 100 ميليارد تومان براي تاسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان اختصاص داده شده است، گفت: از تمام مراكز تحقيقاتي و نخبگان دعوت مي‌شود كه طرح‌هاي خود را به پليس ارائه دهند.

به گزار خبرنگار «انتظامي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در مراسم افتتاحيه يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي لوازم و تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي با بيان اينكه در حوزه نرم‌افزار صد در صد خودكفا و بومي شده‌ است گفت: اين در حالي است كه در پيرامون كشور ما ايران، در موضع برتري كامل قرار دارد و اين در حالي است كه تمامي كشورهاي همسايه به سيستم‌هاي كشورهاي پيشرفته متصل هستند.

وي با بيان اينكه در حوزه سخت‌افزار نيز به زودي شاهد رونمايي‌هايي خواهيم بود، گفت: چندي پيش سيستم انگشت‌نگاري بومي ما توانست به خودكفايي برسد به طوري كه توانستيم با توليدكنندگان خارجي رقابت كنيم.

وي با بيان اينكه توانستيم در پروژه‌هاي سخت‌افزاري ناجا توان خود را به رخ بكشيم گفت: امسال چندين پروژه كه به نظر مي‌رسيد هرگز بومي نمي‌شوند به صورت بومي ساخته و رونمايي مي‌شوند كه ما براي تحقق اين مهم از موانع زيادي عبور كرديم.

وي با بيان اينكه يكي از وظايف اين نماشگاه حمايت از نخبگان و دانشمندان است گفت: رسما به عنوان فرمانده ناجا اعلام مي‌كنم كه پليس از طرح‌هاي تحقيقاتي مراكز تحقيقاتي، دانشگاه‌ها و نخبگان حمايت مي‌كند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه مشكل بسياري از نخبگان حمايت مالي و سرمايه است گفت: پليس با حمايت مالي از نخبگان، از آنها حمايت مي‌كند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه پليس با تخصيص 100 ميليارد تومان براي تاسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان نسبت به حمايت از نخبگان اقدام مي‌كند گفت: اميدواريم توفيقات زيادي در اين حوزه كسب شود.

احمدي‌مقدم با ارائه آمارهاي متعدد جرايم گفت: در شاخص جرايم امنيتي، تروريستي و جنايي، سايبري در حال كاهش هستيم.

وي با بيان اينكه دو سوم كشته‌ها و شهدا در جريان جرايم امنيتي، تروريستي كاهش يافته است گفت: تمامي آمارهاي شش ماهه نخست سال جاري ثبت شده است و به استناد آمارهاي موجود مي‌توان گفت كه سال 91 به عنوان امن‌ترين سال بوده است.

احمدي‌مقدم در بخش ديگري از سخنان خود ضمن گراميداشت هفته دفاع‌مقدس گفت: در زمان جنگ شاهد رخدادها و شرايط سختي بوديم اما هيچ موقع رزمندگان و مردم از اين وضعيت گله‌مند نبودند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه اين نمايشگاه امتداد خط نوراني و مقدس استقلال خواهي است، گفت: استقلال خواهي و توانمندي ايراني‌ها هر روز در عرصه مختلفي ظهور مي‌كند.

احمدي‌مقدم با اشاره به تحريم بي‌سابقه، تهديد و ترور گفت:‌ ايران هر روز شاهد پيشرفت جديدي در عرصه علمي و اقتصادي است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه امروز شكستن يك حلقه وابستگي كمتر از فتح‌المبين نيست، به شعار هفته ناجا اشاره كرد و گفت: ايران داراي سرمايه‌هاي بسيار غني از جمله سرمايه اجتماعي است.

وي با بيان اينكه اساس سرمايه اجتماعي، اعتماد مردمي است، گفت: اعتماد مردم با نظامي كارآمد، پاسخگو و اصلاح‌پذير حاصل مي‌شود.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه مردم ايران ظلم‌ستيز و ظلم‌گريز هستند گفت: ما با كسي دعوا نداريم، اما تسليم زور هم نمي‌شويم.

وي افزود: مردم اعتقاد كاملي به مقام‌معظم رهبري دارند، اما ممكن است به عملكرد برخي مسئولان انتقاد داشته باشند كه انتقاد مردم نشان‌دهنده آزادي در كشور است.

فرمانده ناجا با اشاره به انتشار فيلم موهن عليه پيامبر اسلام (ص) گفت: دشمنان ايران به تاثيرگذاري دين در كشورهاي اسلامي پي برده‌اند و خطر بيداري اسلامي و انساني را حس كرده‌اند و به همين دليل اقدام به چنين كارهايي مي‌كنند.

احمدي‌مقدم با اشاره به برگزاري يازدهمين نمايشگاه ايپاس گفت: اين نمايشگاه محل تبادل اطلاعات است و ما بايد از نمايشگاه‌هاي مصرف محور به نمايشگاه عرضه محور برويم و امروزه با افتخار مي‌توانيم عنوان كنيم كه ايران در موقعيتي است كه در زمينه توليدات امنيتي و پليسي به خودكفايي رسيده است.

به گزارش ايسنا، سردار قنبرپور رييس بنياد تعاون نيز با بيان اينكه امروز پليس ايران دانش محور و علم محور شده است، گفت: امروزه همه كارهاي پليس بر مبناي اصول علمي است و زير ساخت‌هاي پليس ايران جزو بهترين زيرساخت‌ها است.

وي با بيان اينكه هيچ نرم‌افزار خارجي در پليس ايران مورد استفاده نيست گفت: امروزه تمام نرم‌افزارهاي پليس ايران بومي است.

رييس بنياد تعاون ناجا با بيان اينكه حضور شركت‌هاي داخلي در اين نمايشگاه 25 درصد افزايش يافته است ابراز اميدواري كرد به جايي برسيم كه ظرفيت‌هاي شركت‌هاي داخلي به گونه‌اي ارتقاء يابد كه فضايي براي حضور خارجي‌ها در نمايشگاه‌هاي ايراني نباشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha