• جمعه / ۷ مهر ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91070704269

اختري در گفت‌وگو با ايسنا: مسلمانان براي برخورد با جنايت توهين به پيامبر(ص) منطقي فكر كنند

اختري در گفت‌وگو با ايسنا: مسلمانان براي برخورد با جنايت توهين به پيامبر(ص) منطقي فكر كنند

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: انگيزه دشمنان از اهانت به مقدسات مسلمانان نشان دادن تصويري ناصحيح و نادرست از اسلام و پيشگيري از رشد فزاينده اسلام‌‌خواهي در دنيا است.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: انگيزه دشمنان از اهانت به مقدسات مسلمانان نشان دادن تصويري ناصحيح و نادرست از اسلام و پيشگيري از رشد فزاينده اسلام‌‌خواهي در دنيا است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اهداف و انگيزه‌هاي دشمنان از اهانت به ساحت پيامبر اكرم (ص)، وظايف مسلمانان، حاكمان و دولت‌هاي اسلامي و همچنين اقشار مختلف ملت مسلمان در برابر اين جنايت، اظهار كرد: جايگاه و مقام پيامبر اكرم (ص) براي همه مسلمانان بسيار والا و ارزشمند است كه همه ايشان را برترين و شايسته‌ترين بندگان و پيامبران خدا و به عنوان عصاره خلقت و اشرف كائنات مي‌دانند.

وي تصريح كرد: دين پيامبر اسلام (ص) كامل‌ترين اديان و دستوراتش بهترين و شايسته‌ترين دستورات براي تمامي بشريت به حساب مي‌آيد. بنابراين هرگونه اساعه ادب به ايشان در واقع بي‌احترامي و اهانت به فرد فرد مسلمانان بلكه به عنوان مصيبتي بزرگ براي تمام بشريت است.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) با اشاره به انگيزه و هدف دشمنان از اين جنايت، گفت: اين جنايت و اقدام بسيار ناشايست از سوي يك عده افراد كينه‌توز و بي‌هويت صورت گرفته است كه انگيزه آن‌ها كينه‌توزي نسبت به اسلام و مقابله با اين دين آسماني است، زيرا از زمان پيامبر (ص) تاكنون در هر مقطعي كه اسلام رشد و پيشرفت كرده و در جهان مطرح شده دشمنان سعي كردند با حركت‌هاي شرم‌آور با اسلام مقابله كنند.

اختري ادامه داد: در دوران پيروزي انقلاب اسلامي كه مكتب اسلام و پيامبر (ص)، به عنوان مكتبي پويا و سازنده و پاسخگو در جهان مطرح شده و نام مقدس پيامبر (ص)، قرآن و اسلام در دنيا طنين‌انداز شد، آن‌ها شروع به مقابله كردند و اين مقابله در عرصه‌هاي نظامي، اقتصادي و فرهنگي بوده تا انقلاب را از بين ببرند، زيرا هويتش اسلامي است.

وي با بيان اين‌كه «اين اقدامات و توطئه‌هاي دشمنان براي مقابله با رشد و بالندگي مكتب پيامبر اسلام در اين جا متوقف نخواهد شد» اظهار كرد: امروز مردم در دنيا به دنبال شناختن اسلام، پيامبر(ص) و قرآن هستند، بنابراين انگيزه دشمن اين است كه بتواند با اسلام مقابله كند و آن را به گونه‌اي ديگر معرفي نمايد تا مردم در كشورهاي مختلف به اسلام گرايش پيدا نكنند.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) تاكيد كرد: امروز روند نشر اسلام و گسترش اسلام‌خواهي در اروپا و آمريكا در حال افزايش است، لذا دشمنان با انگيزه‌هاي شيطاني و با تبليغات سوء مي‌خواهند جلوي رشد و حركت اسلام را بگيرند كه در طول سال‌هاي گذشته اين مسائل اتفاق افتاده و آن‌ها مي‌خواهند با اين حركت‌ها نور اسلام را خاموش كنند، اما هرگز نخواهند توانست.

اختري در ادامه با اشاره به وظيفه اقشار مختلف امت اسلام در برابر اين جنايت، گفت: در روزهاي گذشته ملت‌هاي مسلمان احساسات پرشور خود در مخالفت با اين اهانت را در قالب تظاهرات و اعتراضات نشان دادند، اما نبايد فكر كنيم با اين كارها وظيفه خود را انجام داده‌ايم و كار تمام شده است. چرا كه آنها اين حركت‌ها را ادامه خواهند داد و مسلمانان بايد به طور جدي و منطقي فكر كنند و ببينند چگونه بايد برخورد كنند.

وي تصريح كرد: دولت‌ها و حكام مسلمان، سياست‌مداران، علما، دانشمندان، دانشجويان، حوزويان، اقتصاد‌دانان، رسانه‌ها و طبقات مختلف مردم هر كدام وظيفه خاصي دارند. بايد نگذارند اين اعتراضات ابتر بماند. بايد از شوري كه مردم نشان دادند استفاده كنند و نتيجه بگيرند.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) خاطرنشان كرد: دولت‌هاي اسلامي، سازمان همكاري‌ها و سران كشورهاي اسلامي بايد تشكيل جلسه بدهند و اين اقدام را به عنوان بزرگترين حمله‌اي كه به آن‌ها شده ادامه دهند و به ميدان بيايند و فكر كنند كه چگونه دولت‌ها بايد با آمريكا، رژيم صهيونيستي و تمام هم‌پيمانان آن‌ها برخورد كنند.

اختري با اشاره به وظيفه تجار، بازاريان و اقتصاددانان كشورهاي اسلامي، گفت: اين قشر بايد فكر كنند كه چه نوع مقابله اقتصادي با اين كشورها داشته باشند، اگر كشورهاي اسلامي يك طرح اقتصادي را پياده كنند مي‌توانند آمريكا و غرب را كه اكنون در گرداب بحران اقتصادي گرفتار شده‌اند به زانو در بياورند.

وي افزود: اتاق‌هاي بازرگاني كشورهاي اسلامي وظيفه دارند كالاهاي آمريكايي و اروپايي را تحريم كنند. امروز زماني است كه همه بايد وارد صحنه شويم. علما، مفتي‌ها، شوراهاي علمايي، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه كشورهاي اسلامي وظيفه دارند اقدام كنند، زيرا اين تظاهرات‌ها آمادگي مردم را نشان داد.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) يادآور شد: مسوولان و حاكمان كشورهاي اسلامي بايد براي مقابله با اين كشورها كه نسبت به مقدسات مسلمانان بي‌احترامي مي‌كنند، طرحي ارائه دهند و نبايد اين قضيه را پايان يافته بيابند بلكه بايد با برنامه‌ريزي عمل كنند.

اختري همچنين با تاكيد بر رسالت رسانه‌ها در معرفي پيامبر اكرم (ص) و آموزه‌هاي اسلامي و محكوم كردن اين اهانت‌ها، گفت: با وجود اين اقدام شرم‌آور شبكه آمريكايي ـ صهيونيستي الجزيره با سلمان رشدي كه او نيز روزي به مقدسات مسلمانان اهانت كرد، مصاحبه مي‌كند. مسلمانان بايد اين كانال را در كشورهاي خود قطع كنند و دفاتر آن را در تمام كشورها ببندند. زيرا اگر در برابر اين اقدامات ساكت بنشينيم آنها هر روز به جسارت‌هاي خود ادامه مي‌دهند.

وي ياد‌آور شد: مردم مي‌‌توانند بدون اين‌كه دست به كشتار و صدمه‌اي بزنند در اطراف سفارت‌خانه اين كشورها جمع شوند و آن‌ها را محاصره كنند.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) با تاكيد بر اين‌كه «كشورهاي اسلامي بايد اين مساله مهم را مساله مشترك روز خود بدانند» گفت: امروز يك جبهه مقابل مسلمانان گشوده شده كه بايد ايستادگي و دنيا را بر سر آن‌ها خراب كنيم تا از اين جنايت‌شان پشيمان شوند و حتي فكر اين‌گونه كارها را از سرشان خارج كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha