• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91071106956

يك استاد حوزه علميه: غرب بايد هزينه اهانت به پيامبر(ص) را بدهد

يك استاد حوزه علميه: غرب بايد هزينه اهانت به پيامبر(ص) را بدهد

يك مدرس حوزه علميه گفت: غرب و عوامل اهانت به پيامبر(ص) بايد هزينه‌ اين كار خود را بدهند و كمترين هزينه اين است كه شخص اهانت‌كننده و عوامل آن دستگير و طبق قانون اسلام مجازات شوند.

يك مدرس حوزه علميه گفت: غرب و عوامل اهانت به پيامبر(ص) بايد هزينه‌ اين كار خود را بدهند و كمترين هزينه اين است كه شخص اهانت‌كننده و عوامل آن دستگير و طبق قانون اسلام مجازات شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدعلي مطلبي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «از منظر قرآن كريم سب و دشنام به انبياء و اولياء الهي حرام است» افزود: پيامبر عزيز اسلام در روايتي مي‌فرمايند "هر كس به نبي از انبياء الهي دشنام دهد بايد او را كشت" در اين روايت پيامبر(ص) حكم كسي كه سب نبي كند قتل است.

وي خاطرنشان كرد: امام صادق(ع) در پاسخ به سوالي از حكم كسي كه به رسول‌خدا (ص) ناسزا مي‌گفت، فرمودند: نزديك‌ترين شخص به اين فرد مي‌تواند او را محاكمه و به قتل برساند. همچنين فتواي علما و مراجع تقليد درباره دشنام به پيامبران الهي اين است كه بايد سب النبي را كشت و علما بر اين موضوع اجماع كرده‌اند حتي كسي كه به مادر پيامبر(ص) نيز اهانت كند حكم نيز او همين است.

مدير مدرسه علميه حجت‌ابن‌الحسن(عج) با بيان اين‌كه «همه‌ اين احكام و مجازات‌ها براي اين است كه پيامبران الهي از حريم خاصي برخوردار هستند كه همه‌ بايد مراعات اين حريم را بكنند» گفت: اگر اين حريم توسط هر كسي شكسته شود بايد با اين فرد برخورد كرد و او را به جزاي اعمال خودش رساند.

مطلبي يادآور شد: اهانتي كه اخيرا به پيامبر(ص) صورت گرفت ناشي از توطئه و فتنه‌‌اي است كه غرب براي مسلمانان دارد تا آنها را آزمايش كند و ببيند مسلمانان چقدر احساسات خود را نشان مي‌دهند و چه برخوردي با اين قضيه دارند.

وي با اشاره به اين‌كه «مسلمانان نبايد اجازه دهند كه غرب از كاري كه كرده است بدون هيچ گونه هزينه‌اي در برود» تصريح كرد: غرب و عوامل اهانت به پيامبر(ص) به مقدسات مسلمانان بايد هزينه‌ اين كار خود را بدهد كه كمترين هزينه اين است كه شخص اهانت‌كننده و عوامل آن دستگير و طبق قانون اسلام مجازات شود تا ديگر به خود اجازه ندهد به پيامبر اسلام كه بيش از 1.5 ميليارد پيرو دارد اهانت كند.

اين استاد حوزه علميه خاطرنشان كرد: در تاريخ اسلام نيز مواردي داشتيم كه افرادي به پيامبر اهانت مي‌كردند و ايشان را آزار مي‌دادند كه رسول‌خدا(ص) بخاطر دفاع از جايگاه پيامبري با آنها برخورد مي‌كردند، اما اهانتي كه اخيرا صورت گرفته توطئه‌‌اي از سوي دشمنان اسلام است بنابراين وظيفه‌ همه‌ مسلمانان اين است كه براي دفاع از پيامبر(ص) به صحنه بيايند و مجازات اهانت‌كنندگان را از سازمان‌هاي بين‌المللي بخواهند.

مطلبي دولت‌هاي غربي و آمريكا را در انجام اين گونه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان مقصر دانست و گفت: اين دولت‌ها نيز بايد هزينه‌ زشتي اين كار را بدهد تا ديگر جرات اهانت و جسارت به پيامبر عزيز اسلام و مقدسات مسلمانان را نداشته‌ باشند.

وي در عين حال تصريح كرد: حفظ حرمت و حريم پيامبران الهي آنقدر در اسلام مورد تاكيد قرار گرفته است كه به مسلمانان سفارش كرده حق ندارند به مقدسات ساير اديان اهانت كنند و در اين مورد نيز تفاوتي قائل نشده است يعني هر كس به پيامبري از پيامبران الهي اهانت كند همان حكم بر او نيز جاري مي‌شود.

مدير مدرسه علميه حجت‌ابن‌الحسن(عج) با تاكيد بر ايستادگي مسلمانان در مقابل چنين اقدامات زشتي افزود: دنيا بايد به مقدسات 1.5 ميليارد مسلمان و پيروان دين آسماني و الهي اسلام احترام بگذارد و نبايد به خود اجازه دهد كه به اين مقدسات توهين كند و مسلمانان نبايد كوتاه بيايند زيرا دفاع از حريم مقدسات ديني دفاع از غرايز فطري است.

مطلبي يادآور شد: همه پيامبران الهي و اديان آن‌ها براي مسلمانان و علماي مسلمان قابل احترام است و اين اديان شخصيت‌هايي دارند كه داراي جايگاه و منزلت آسماني هستند و از طرف خداوند براي هدايت بشر و به سعادت رساندن آنها مامور شده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha