• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082415819
  • منبع : نمایندگی مرکزی

پیام دری‌نجف‌آبادی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

پیام دری‌نجف‌آبادی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بیانیه‌ای، فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به همه عاشقان آن حضرت تسلیت گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بیانیه‌ای، فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به همه عاشقان آن حضرت تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، در بیانیه آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی آمده است:

بسمه تعالی

ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است؛ ماه عشق و شور و فریاد است؛ محرم ماه قیام و پیام است که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوبشان معطوف می‌سازد، ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌گردد تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و هم نوا سازد و شور و شعور عاشورایی، دیگر بار احیاء گردد و ارادت علاقه‏ مندان به سرور و سالار صاحب ‎دلان فزونی یابد و روح انسان‏‌ها از زندان نفس، رهانیده شود.

عاشورا سالروز عروج خونین سبک بالان عاشقی است که با شهادت خویش حماسه جاودانه و با شکوهی در تاریخ آفریدند. عاشورا چشمه نوری است که سیاهی‌ها و تاریکی‌ها را از جان می‌شوید و زلالی و پاکی را سخاوتمندانه به آن هدیه می‌کند. فریاد سرخی که از خاک تفتیده کربلا برخاست، طنین بیدارباشی بود که تمامی اعصار و قرون را درنوردید و با رنج مظلومان تاریخ آمیخته شد و به ابدیت پیوند خورد. نه کربلا به یک سرزمین محدود می‌شود و نه عاشورا در غروب یک روز پایان می‌یابد.

کربلا صحنه نمایش و رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی، شهادت طلبی و ایثارگری است. کربلا نمایش رویارویی دو جبهه است که یکی در قامت استوار حسین بن علی (علیه السلام) و یاران آن بزرگوار تجلّی می‌یابد و دیگری در وجود یزید تبلور می‌یابد. نبض زمین در کربلا می‌تپد و کل کاینات در کربلا خلاصه می‌شود.

کربلا محراب عبادت دل باختگان است. کربلا سکویی است که کربلاییان و عاشوراییان را از خاک تا افلاک و از فرش تا عرش برین پرواز می‌دهد. کربلا مدرسه‌ای است که درس چگونه ماندن و چگونه رفتن را به ما می‌آموزد و پایداری و پاسداری را یاد می‌دهد. دژ استواری که آدمی را در برابر خطا و گناه و پلیدی و زشتی حفاظت می‌کند تقوا است و حسین (علیه‌السلام) بهترین آموزگاری بود که عملاً آموخت تقوا، گوشه نشینی و عزلت و دوری از جامعه نیست؛ بلکه موهبتی است که با بصیرت، دانایی و ستیز دائم با هواهای نفسانی و مفاسد اجتماعی به دست می‌آید.

حسین بن علی (علیه السلام) مظهر تقوای الهی و نمونه اعلای وارستگی و پارسایی است و باید تقوای حقیقی را در مکتب حسینی بیاموزیم و آموزه‌های عاشورا را الگوی رفتارمان قرار دهیم عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت آموزنده و عترت آموزی را به تصویر می‌کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می‌سازد و چنان شور و حرکتی می‌آفریند که همه قیام‌های حق طلبانه و آزادی خواهانه از سرچشمه‌اش آب می‌خورد و بر محور آن می‌چرخد. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

اینجانب فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم(ارواحنا فدا)، رهبر معظم انقلاب و همه عاشقان و ارادتمندان آستان عصمت و طهارت(س) بالاخص مردم مومن و متدین استان مرکزی تسلیت عرض نموده و توجه همه عزاداران و سوگواران حسینی و هیئات مذهبی را به تاسی از سیره آن حضرت و درک پیام‌های واقعی نهضت عاشورا، معطوف می‌دارم و تاکید می‌نمایم: انسان تا اسیر نادانی، گمراهی و دل بستگی به دنیا بوده و پرده‌های سیاه بر چشم و دل او افکنده باشد، هرگز مسیر تکامل را نخواهد پیمود و به هدف‌های متعالی و انسانی نخواهد رسید؛ لذا در این مقطع تاریخی که فرهنگ عاشورایی الگوی تامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری از این فرصت برای ارتقای فضایل معنوی و بصیرت‌افزایی استفاده نموده و با آرمان‌های حسینی تجدید میثاقی دوباره کنیم و بیش از پیش این نهضت سرخ را سرمشق و الگوی خود تا ظهور حکومت جهانی مظهر عدل و قسط،" قائم آل محمد(ص)" قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha